کرمان؛

زوج های متقاضی طلاق آموزش مهر می بینند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از برگزاری دوره های آموزشی تحت عنوان "مهر" ویژه زوج های متقاضی طلاق در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت دار خبر داد.

زوج های متقاضی طلاق آموزش مهر می بینندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام دادگستری کرمان، محمد باقر اسلامی گفت: یکی از راهبردهاي اصلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در زمینه پیشگیري های فرهنگی اجتماعی اهتمام جدی بر برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی مبتنی بر سبک زندگی اسلامی ایرانی برای آسیب دیدگان اجتماعی با رویکرد اصلاح و بازاجتماعی کردن این قشر از جامعه می باشد.

وی برگزاری این دوره ها را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مصوبات شورای اجتماعی کشور به منظور انجام اقدامات فوق العاده و تلاش مضاعف در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اولویت دار(اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی اجتماعی)دانست .

اسلامی افزود: در همین راستا برای اثر بخشی بیشتر این دوره ها معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برای مخاطبین خاص از جمله بهبود یافتگان مراکز درمان اعتیاد، متقاضیان طلاق و مرتکبین جرائم امنیت اخلاقی دوره های ویژه ایی را طراحی و اجرا می نماید.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان خاطر نشان نمود: برای بهبود یافتگان مراکز درمان اعتیاد دوره های سبک زندگی اسلامی ایرانی با عنوان مهاجر طراحی شده و در استان کرمان نیز برای مددجویان مرکز درمان و کاهش آسیب های ماده هم اکنون16 در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی هور، برنامه اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبین جرایم امنیت اخلاقی و جرایم تعزیری و بررسی کارشناسی در این حوزه و به جهت فقدان اثر بخشی مجازات های حاضر ، پیش از ورود به راه حل های کیفری، بدوا به فرآیندهای اصلاحی و تربیتی فرهنگ محور مبتنی بر آموزش مهارت ها می پردازد.

وی همچنین یادآور شد: برای زوجین متقاضی طلاق نیز دوره های آموزشی با نام مهر، در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طراحی شده و در استان کرمان نیز از ابتدای بهمن ماه سال جاری در حال برگزاری است .

وی در پایان اهداف دوره های فوق الذکر را خودشناسی، افزایش توانمندی و مهارت های سازکارانه و ارتباطی و افزایش صلح و سازش در مخاطبین با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرائمی که بعضا در پی خواهد داشت، برشمرد.

این مقام قضائی تاکید کرد: امید است با این اقدامات پیشگیرانه و البته همراهی تمامی دستگاه های متولی ضمن پاسخگویی به مطالبه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) پیرامون کاهش آسیب های اجتماعی شاهد جامعه ای عاری از هر گونه جرم و آسیب اجتماعی در آینده نزدیک باشیم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.