اصفهان؛

امضای قرارداد بزرگ پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با وزارت نفت

با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری ونفت و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، قرارداد "ایجاد انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ" در دانشگاه صنعتی اصفهان به امضاء رسید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در آئین انعقاد این قرارداد که روزگذشته و با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت، دکتر سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و جمعی از رؤسای دانشگاه های تهران برگزار شد، طرح بزرگ" ایجاد انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ و انجام مطالعات پژوهشی و فناورانه به منظور تحقق راهبرد توسعه فناوری مرتبط با تولید دانش فنی هیدروکراکینگ" به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به بخش های مختلف این قرارداد صنعتی گفت: این قرارداد دومین گام جدی پس از امضای تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با وزارت نفت دردی ماه سال گذشته به شمار می رود.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود:در دل قرارداد منعقد شده میان دانشگاه صنعتی اصفهان و وزارت نفت، ایجاد انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ بعنوان یک ساختار پژوهشی در جهت پایش مطالعات و تولید دانش فنی به منظور بهره برداری در صنعت نفت پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران بعنوان کارفرمای این پروژه بزرگ و معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز ناظر عالی این قرارداد خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان به مراحل اجرای این پروژه اشاره و تصریح کرد: مدت زمان قرارداد این طرح 60 ماه است که طی دو فاز 6 ماهه و 54 ماهه مراحل اجرایی خود را طی خواهد کرد.

ابطحی،فاز نخست این طرح را فاز شناخت توصیف کردو ادامه داد: در این بخش بعنوان مرحله شناخت مسئله به منظور دستیابی به پاسخ، مطالعه پایش تکنولوژی، بررسی اقتصادی و تهیه برنامه جامع تحقیقاتی و نقشه راه فناوری تعریف شده است.

وی با اشاره به بخش های پیش بینی شده در فاز 2 این طرح، افزود: تدوین دانش فنی هیدروکراکینگ در مقیاس آزمایشگاهی، تدوین دانش فنی کاتالیست هیدروکراکینگ در مقیاس آزمایشگاهی، شکل‌گیری و تشکیل انستیتو، تدوین دانش فنی فرآیند هیدروکراکینگ در مقیاس نیمه صنعتی، تدوین دانش فنی کاتالیست هیدروکراکینگ در مقیاس نیمه صنعتی و تهیه بسته طراحی فرآیند واحد هیدروکراکینگ نمونه (DEMO)، مجموع فرآیندهای این فاز خواهد بود.

معاون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان مبلغ کل این قرارداد در دوفاز را قریب به 651 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ بالاترین میزان قرارداد دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون بوده و ایجاد یک ساختار پژوهشی پایدار بر مبنای آن نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان در این طرح خواهد بود.

گفتنی است: در این آئین، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی چهار قرارداد دیگر نیز با دانشگاه های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف امضاء نمود و چهار قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران امضا و سه قرارداد نیز بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه های تهران و علم و صنعت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.