یزد؛

تامین نیاز مصرف کشور در بخش گندم

در سال 96 تمامی نیاز مصرف کشور در بخش گندم در داخل کشور تامین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  اسفندیاری پو مشاور وزیرجهاد کشاورزی ازاجرای برنامه ده ساله این وزارتخانه در زمینه فراهم شدن پایداری وخودکفایی کشور درتولید گندم خبر داد.

اسفندیاری پوردر نشست ستاد گندم استان یزد گفت:این برنامه بر اساس برنامه ریزی ها از 3 سال قبل آغاز شده و هم اکنون تولید این محصول استراتژیک در کشور به مرحله خودکفایی رسیده است.

وی اصلاح شیوه کاشت ، داشت و برداشت ،حمایت دولت از تولید کنندگان و آموزش کشاورزان و نظارت بر توزیع کود و بذر گندم بین کشاورزان را از مهمترین محورهای این برنامه اعلام کرد.

مجری طرح محوری گندم با بیان اینکه این برنامه تا کنون موفق عمل کرده است افزود:امسال علیرغم کاهش 6 درصدی سطح زیر کشت گندم کشور افزایش تولید مطلوبی در واحد سطح داشتیم که این مهم نشان از عملکرد درست این برنامه بوده است.

اسفندیاری پور میزان تولید گندم کشور را در سال بین 13 تا 13 و نیم میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان نیاز نانوایی ها و مصرف بذر کشور را به خوبی تامین می کند.

وی گفت: در سال 96 هم تمامی نیاز مصرف کشور در بخش گندم در داخل کشور تامین می شود و کشاورزان تمامی مصرف داخل را تولید خواهند کرد.

نشست ستاد گندم استان به منظور بررسی راه های بهبود تولید کیفی و کمی این محصول و قدردانی از دست اندر کاران نظارت بر اقدامات کودی گندم کاران استان یزد برگزار شد.

 انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار