یزد؛

تولید سالانه یک میلیون و 144 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در یزد

سالانه بیش از یک میلیون و 144 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان یزد تولید می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در استان یزد بالغ بر یک میلیون و 144 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود که از این میزان 530 هزار تن محصولات زراعی و مابقی باغی و گلخانه ای است.

سید جمال سجادی پور مجموع سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان را در چند سال اخیر 130 هزار هکتار بیان کرد و افزود: به علت خشکسالی مداوم این رقم هم اکنون به 118 هزار هکتار رسیده و این پدیده خسارت های زیادی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان یزد به عنوان یک استان باغبانی در کشور معروف است عنوان کرد: 66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور را دارا می باشد.

سجادی پور سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای استان را یک هزار و 320 هکتار اعلام و بیان کرد: سالانه 380 هزار تن از این نوع محصولات به ارزش یک هزار و 580 میلیارد تومان در استان تولید می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه هم اکنون سطح زیر کشت گندم زیر 12500 هکتار است افزود: سطح زیر کشت گندم امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش نداشته و رو به کاهش است اما، آن چیزی که باعث افزایش تولید گندم شده افزایش راندمان تولید در واحد سطح بوده است.

سید جمال سجادی پور با اشاره به اینکه مجموع تولیدات دام و طیور استان  315 هزار تن است بیان کرد: تولید سالانه گوشت قرمز در استان نیز سالانه 13 هزار تن می باشد که سرانه مصرف گوشت قرمز در استان 24 کیلوگرم و 40 درصد گوشت مصرفی استان وارداتی است.
وی با اعلام اینکه در زمینه تولید گوشت کبک و بلدرچین یزد رتبه اول کشور را دارا است به میزان 52 هزار تنی تولید گوشت مرغ در استان اشاره کرد و گفت: 55 درصد گوشت مرغ استان به خارج از استان صادر می شود و در این زمینه استان یزد با توجه به سرانه جمیعتی نسبت به تولید در جایگاه نخست قرار دارد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.