یزد؛

برداشت گندم از مزارع استان يزد

برداشت گندم در استان، از سطح 12500 هكتار مزارع، از اواخر ارديبهشت ماه شروع و تا پايان تيرماه ادامه می يابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: عمليات برداشت گندم در استان يزد از سطح 12500 هكتار مزارع توسط 40 دستگاه كمباين بومی و مهاجر و همچنين 160دستگاه دروگر، از اواخر ارديبهشت ماه شروع و تا پايان تيرماه ادامه می يابد.

فرجام فاضلی ادامه داد به منظور كاهش ضايعات، كنترل و نظارت های لازم بركمباين های فعال توسط اكيپ های ناظر مستقر در شهرستان ها و مراكز دهستان صورت می گيرد.

وی، با اعلام اینکه رقم های کشت شده امسال شامل سیوند، پیشتاز، سیستان، افق، روشن کویر و بم می باشد، پيش بينی كرد در سال جاری از هر هكتار بطور متوسط 3680كيلوگرم و در مجموع از سطح كل مزارع گندم استان 46000 تن گندم توليد و بالغ بر 16000تن گندم مازاد بر مصرف كشاورزان، تحويل شركت غله و خدمات بازرگانی استان گردد.

این مقام مسئول گفت: به منظور رفاه حال كشاورزان در تحويل محصول توليدی، نسبت به داير نمودن مراكز خريد گندم در شهرستان ها و مناطق عمده توليد گندم توسط شركت های زير مجموعه تعاون روستايی استان، به عنوان مباشر خريد گندم اقدام شده است ولی با این حال امكان تحويل مستقيم گندم به سيلوی استان توسط كشاورزان وجود دارد و قسمتی از كرايه حمل توسط شركت غله به آنان پرداخت می گردد.

لازم به ذکر است؛ در سال جاری قيمت خريد تضمينی گندم، از قرار هر كيلو گرم12705ريال است، كه نسبت به سال گذشته 10% افزايش  داشته است.

 انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار