کرمانشاه؛

ارتباط تغدیه با میزان مرگ و میر

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال 2011، 46 درصد بیماری‌ها با نوع تغذیه در ارتباط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  یحیی پاسدار متخصص تغذیه در همایش "رژیم درمانی" گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در سال 2011، 46 درصد بیماری‌ها با نوع تغذیه در ارتباط است و پیش بینی می‌شود در سال 2020 این میزان به 57 درصد برسد که عدد بسیار بزرگی است.

وی افزود: ارتباط نیمی از بیماری‌های با تعذیه به وضوح اهمیت توجه به داشتن تغذیه صحیح را آشکار می‌کند و با داشتن برنامه غذایی درست ما می‌توانیم از بروز نیمی از بیماری‌ها به راحتی پیشگیری کنیم.

پاسدار اظهار کرد: در جامعه امروز با افزایش میزان آلاینده‌ها در مواد غذایی و کاهش فعالیت بدنی و از طرفی افزایش مصرف مواد مخدر و نیز افزایش استرس و اضطراب، باید از هم اکنون افراد آگاهی خود را از تغذیه صحیح افزایش دهند تا حداقل پیشگیری مناسبی از بیماری‌ها را با این روش در کنار دیگر فاکتورهای خطر داشته باشند.

این متخصص تغذیه به ارتباط تغدیه با میزان مرگ و میز نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مردم ژاپن بیشترین میزان عمر در جهان را دارند و از طرفی مرگ و میر در کشوری مانند اسکاتلند در سنین پایین بسیاربالاست و علت این امر را به وضوح می‌توان در نوع تغذیه این دو کشور دید که در یکی غذاها بسیار پرچرب و مضر است و در کشوری مانند ژاپن سالم‌ترین نوع غذا سرو می‌شود.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.