کرمانشاه؛

بهترین نوع گوشت، گوشت سفید است

متخصص تغذیه یکی از اصول تغذیه صحیح را کاهش مصرف انواع روغن و چربی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ پاسدار گفت: در زمینه مصرف روغن باید به خاطر داشته باشیم که ما در میان انواع روغن بین خوب و بد انتخاب نمی‌کنیم و انتخاب ما همواره بین بد و بدتر است و ما هیچ روغن مفیدی نداریم.

وی افزود: در میان انواع روغن کم ضررترین آنها که باید به صورت خام مصرف شود روغن "زیتون" است که از بقیه روغن‌های گیاهی بهتر بوده و به نوعی دوستدار قلب انسان است.

این به معضل نان در کشور اشاره کرد و افزود: نان باید غنی شده باشد و به جای این همه نانوایی که در استان و شهر داریم باید دو کارخانه تولید نان راه اندازی شود و در این دو کارخانه از آرد غنی شده استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: ترجیح ما در درجه اول استفاده از نان سبوس دار است اما در غیر اینصورت جهت پخت نان باید از آرد غنی شده استفاده کرد که این امر در کشور ما آن طور که باید هنوز انجام نمی‌شود.

پاسدار بر استفاده بیشتر از لبنیات در یک تغذیه صحیح تاکید کرد وافزود: متاسفانه برخی مادران به دلیل برخی شایعات از جمله ریختن وایتکس در شیر از خرید لبنیات خودداری می کنند و این در حالی است که این تقلب شاید تنها در یک درصد شیر موجود در بازار رخ دهد اما با محروم کردن فرزندان از خوردن شیر و لبنیات عملا آنها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهیم.

وی در خصوص مصرف انواع گوشت گفت: همواره بهترین نوع گوشت، گوشت سفید است و توصیه ما مصرف دو تا سه بار گوشت ماهی در هفته است.

پاسدار افزود: گوشت قرمز هرچند هم بدون چربی باشد، در لابلای خود همواره 20 تا 25 درصد چربی دارد و به همین علت توصیه می‌شود مصرف این نوع گوشت در برنامه غذایی محدود شود.

این متخصص تغذیه کاهش مصرف نمک، افزایش مصرف میوه و سبزیجات و کاهش مصرف قند و شکر را از دیگر ضروریات داشتن یک برنامه غذایی سالم عنوان کرد.

 
انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار