سمنان؛

افتتاح سامانه های جدید ثبت تخلف در استان سمنان

تا پایان اسفند تعداد 12دوربین جدید ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از افتتاح سامانه های ثبت تخلفات جدید در استان خبر داد .
داود سعدی گفت :  استان سمنان به دليل موقعيت جغرافيايي خاص خود ، نزديكي به تهران ، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استانهای تهران ، قم ، خراسان رضوي ، مازندران ، اصفهان ، گلستان و دارا بودن سهم عمده كريدور تهران- مشهد، از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وی لزوم برنامه ريزي و مديريت جريان ترافيك و تدوين برنامه هاي كوتاه مدت و بلند مدت براي افزايش ايمني تردد را ضروري دانست و افزود :مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد.در این میان  استفاده از سامانه های  حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر، روانسازی جریان ترافیک و...  می‌گردد.
داود سعدی در ادامه افزود : در این راستا براساس اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور سامانه های جدید ثبت تخلفات در بزرگراه حضرت امام رضا (ع) به صورت سراسری توسط معاون اول رئیس جمهور با حضور مقامات کشوری و لشکری از طریق ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بکارگیری سامانه های هوشمند منجر به بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل ، افزایش ایمنی سفر، روان سازی جریان ترافیک و در نهایت ارتقای سطح خدمات برای مصرف کنندگان شده است افزود :تا پایان اسفند تعداد 12دوربین جدید  ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان به بهره برداری می رسد که با این تعداد سامانه های ثبت تخلف در محورهای استان به 47 عدد افزایش می یابد.
سعدی افزود : تعداد سامانه های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان در این مدت 40% افزایش داشته است و تعداد دوربین های نظارت تصویری در این زمان افزایشی بالغ بر 280% داشته است .
مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: با نزدیک شدن به سفرهای نوروزی سال 96 ، برنامه ريزي و مديريت سفر ، استفاده بهينه مسافرين از جاذبه هاي سفر ، بهره مندي از امكانات مجتمع هاي خدماتي رفاهي در طول راههاي استان ، رعايت نكات ايمني، استراحت و توقف 15 دقيقه اي بعد از هر دو ساعت رانندگي در طول سفر را از جمله راهكارهاي پیشگیری از تصادفات در طول سفرهای نوروزی بیان کرد.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.