کی روش: بسیاری از کشورها برای سرمربیگری پیشنهاد داده اند/ فدراسیون فوتبال باید تکلیف مرا مشخص کند

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاحبه با وب سایت پرتغالی از وضعیت تمرین تیم ملی ایران انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران در مصاحبه با وب سایت پرتغالی CM به بسیاری از سوال هایی که به تیم ملی کشورمان نیز مربوط می شوند، پاسخ داده است. 

شما رابطه خیلی خوبی با فدراسیون فوتبال ایران ندارید و چند هفته است که به فکر استعفا افتاده اید، در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ 

کی روش : آنها تعهداتی به من داده بودند که ماه به ماه منتظر عملی شدن آنها هستم. اگر می خواهند تیم ملی ایران به جام جهانی صعود کند چاره ای جز برآورده کردن چنین نیازهایی نیست. هدف ما صعود به جام جهانی فوتبال است، این در صورتی است که ما در زمینی تمرین می کنیم که فقط 60 متر است و این واقعا بد است. امیدوارم فدراسیون تکلیف مرا هرچه زودتر مشخص کند.

آیا پیشنهاد مربیگری در تیم های دیگری را نیز دریافت کرده اید ؟ اگر بله، چه تیمی ؟ 

کی روش : بله اما نمی توانم نام آن کشورها را بگویم. تنها می توانم بگویم که بسیاری از باشگاه ها و کشورهای جهان اخیرا با من تماس گرفته اند.

دلتان برای مربیگری در باشگاه به جای تیم ملی تنگ نشده است ؟‌

کی روش : مربیگری در باشگاه بسیار جذاب است، اما باید بگویم که مربیگری در تیم ملی نیز جذابیت های خاص خودش را دارد و مربی ملی باعث پیشرفت فوتبال یک کشور می شود. 

آیا با توجه به اینکه سابقه مربیگری در تیم های رئال مادرید و منچستر یونایتد را دارید، دلتان برای اینکه درمرکز توجه باشید تنگ نشده است ؟

کی روش : خیر، ایران کشور پرجمعیتی است. این کشور 80 میلیون نفر جمعیت دارد و در پایتخت آن تهران که من در آن هستم، 17 میلیون نفر زندگی می کنند. ایران 17روزنامه دارد و آنجا هم در مرکز توجه قرار دارم. 

آیا با قهرمانی تیم ملی فوتبال پرتغال در یورو 2016 به وجد آمدید؟ 

تیم فوتبال پرتغال در آن مسابقات هدفمند بازی کرد. این تیم در بازی های ابتدایی خوب نبود اما رفته رفته، موفق شد انسجام لازم را به دست آورد و پیشرفت کند. 

آیا جایزه بهترین بازیکن جهان حق کریستیانو رونالدو بود ؟ 

به شخصه به بازی کریستیانو رونالدو علاقه خاصی دارم. همانطور که می دانید من از طرف فوتبال ایران رای دادم و به همین خاطر رای ما مسی بود. رونالدو با توجه به بازی های خوبی که در سال 2016 انجام داد، کاملا لیاقت انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن جهان در این سال را داشت.

نظرتان در مورد قهرمان لیگ برتر پرتغال چیست؟ آیا اسپورتینگ می تواند در این مسابقات قهرمان شود ؟

از نظر ریاضی و روی کاغذ بله. پورتو و بنفیکا تیم های بسیار خوبی هستند و معمولا امتیاز از دست نمی دهند. به نظر من اسپورتینگ نباید به آنها توجه کند، مربیان و بازیکنان این تیم باید بدون توجه به قدرت دیگر تیم ها با اعتماد به نفس کامل به بازی قدرتمندانه بپردازند.

نظر شما در مورد وضعیت کنونی منچستر یونایتد چیست ؟ 

سال دیگر منچستر یونایتد می تواند قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. مورینیو مربی بسیار خوبی است و شیاطین سرخ را در مسیر درستی قرار داده است. به نظر من سال دیگر ، سال قهرمانی منچستر یونایتد است.

در آخر از کارلوس کی روش در مورد 800 هزار دلار ناپدید شده اش در بانک پرتغالی سوال پرسیده شد و وی پاسخ داد :‌ در مورد پس گرفتن آن پول خوشبین هستم. ساکت نمی نشینم و برای رسیدن به پولم و عدالت تلاش می کنم. اگر من به عنوان شخصی که معروف است، در برابر این بی عدالتی قد علم نکنم، پول بسیاری از مردمی که فرصتی برای اعتراض ندارند هم خورده می شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید کلهری
۱۴:۴۹ ۰۸ اسفند ۱۳۹۵
مرد باش وبرو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
آقا وحید مثل اینکه یادت رفته تیم ملی قبل اقای کیروش چه وضعیتی داشت؟در استانه دومین بار پیاپی به جام جهانی هستیم تو میگی بره؟این چه وقته رفته؟این همه امتیاز گرفته تیم ملی 1 سال و نیم نباخته چند ساله اول آسیاست،انتظارات اقای کیروش زیاده و آدم دور اندیش و هدفداریه،وقتی هدف آدم کوتاه باشه به بالاتر از اون نمیرسه،ما فقط میگیم طی این 50 سال گذشته همیشه جز خوب های اسیا بودیم الانم همینجا میمونیم و این روند طی بشه،ولی باید انتظاراتمون رو ببریم بالا و به فکر موفقیت و بالا رفتن از گروه تو جام جهانی باشیم که هیچ وقت اتفاق نیوفتاده،و این کار برنامه ریزی میخاد،دیمی که نمیشه رفت جلو باید هدف داشت و هدف بدون برنامه ریزی نمیشه،اقای کیروش میدونه که ایرانی ها استعداد دارن ولی مشگلی که هست نبود برنامه ریزی و امکاناته،خودمون مثل کره و ژاپن امکانات و برنامه ریزی داشتیم الان برزیل رو هم شکست میدادیم،این امکانات و برنامه ریزی میتونه فراهم بشه فقط مسئولین باید اهمیت بدن که نمیدن و متاسفانه از تیم ملی راضی هستن و از قدیم تا الان دارن درجا میزنن و پیشرفتی تو تیم ملی نبوده از قدیم تا حالا تیم ملی همین بوده و هست،کجای دنیا شرکت یا باشگاهی هست که 5 سال گذشتش با امروزش تغییر نکرده باشه؟آقای کیروش تو این چند سال باعث پیشرفت فوتبال ایران شده پس بذارین کارش رو ادامه بده،این نباشه یکی دیگه میاد پول میگیره کارش رو بلده این پولو به کیروش ندن به یکی دیگه باید بدن،من بازی ایران و کره تو آزادی که اقای قطبی مربی ایران بود یادمه ،کره تو آزادی نذاشت پای بازیکنان ایران به توپ بخوره،الان با ایران بازی میکنن همش بازی دست ایرانه،این یعنی پیشرفت تو مهمترین ضعف ایران یعنی حفظ توپ اونم در مقابل تیمی مثل کره،بازی ایران و آرژانتین یادت رفت؟؟
آخرین اخبار