در واکنش به گردهمایی اعتراض‌آمیز ستارگان هالیوود؛

ترامپ خواستار برگزاری بزرگترین تظاهرات از سوی هوادارانش شد

در پی ادامه اعتراضات جهانی و ستارگان هالیوود به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، وی از طرفدارانش خواست بزرگترین تظاهرات را برگزار کنند.

ترامپ خواستار برگزاری بزرگترین تظاهرات از سوی هوادارانش شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، اعتراضات جهانی نسبت به سیاست‌های مهاجرتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، همچنان ادامه دارد. برای مثال، مشهورترین ستارگان هالیوود پیش از برگزاری مراسم اسکار سال جاری میلادی، در گردهمایی گسترده آژانس استعدادیابی UTA، حضور یافته و با ایراد سخنرانی، سیاست‌های مهاجرتی دولت جدید آمریکا را محکوم کردند. 

ترامپ نیز در صفحه توئیتر خود، از میلیون‌ها آمریکایی که به ادعای وی «برای به عظمت رساندن دوباره این کشور رأی دادند» خواست تظاهرات گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای را در واکنش به این اعتراضات ترتیب دهند. 

«برنی سندرز»، نامزد انصرافی حزب دموکرات آمریکا در رقابت‌های اخیر ریاست‌جمهوری این کشور، از جمله کسانی بود که با به اشتراک گذاشتن تصاویر جمعیت حاضر در مراسم تحلیف ترامپ و «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، این درخواست توئیتری ترامپ را به تمسخر گرفت. 

در گردهمایی آژانس استعدادیابی UTA، «جودی فاستر»، و «مایکل جی فاکس»، بازیگران مشهور هالیوود، سخنرانی کردند. 

فاستر کانادایی‌الاصل که 20 سال پیش تابعیت آمریکایی گرفت، در این گردهمایی گفت: اسکار امسال با سال‌های پیش متفاوت است. این فرصت مغتنمی است و بهتر است از این فرصت (اسکار) برای نشان دادن اعتراض خود استفاده کنیم. مهم نیست که شما کجا متولد شده اید و یا اینکه به قرمز (جمهوری‌خواهان)‌ یا آبی (دموکرات‌ها) رای داده اید. زمان پاسخگویی به خواسته‌های ما فرارسیده است. زمان آن رسیده تا مقامات سیاسی ما وظیفه‌شان را انجام دهند. ما شاهد اولین حمله به دموکراسی و آزادی بیان بوده‌ایم. این حقیقتی است که بار‌ها در طول تاریخ تکرار شده است. تحمل هرج و مرج، نادانی و جنگ طلبی از توان ما خارج است.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است: «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی و نامزد اسکار امسال در بخش فیلم‌های خارجی (غیرانگلیسی زبان)، با ارسال پیامی ویدئویی در این گردهمایی اعتراضی سخن گفت. 

فرهادی پیش از این با انتشار بیانیه‌ای در روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد که در هشتادونهمین دوره اسکار حضور نخواهد یافت. وی انوشه انصاری - فضانورد ایرانی‌الاصل - و فیروز نادری - دانشمند برجسته ناسا - را به عنوان نمایندگان خود برای شرکت در مراسم اسکار معرفی کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار