واکنش تند اولاند نسبت به اظهارات ترامپ

روز شنبه، رئیس جمهور فرانسه نسبت به اظهارات ترامپ درباره شهر پاریس، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، فرانسوا اولاند – رئیس جمهور فرانسه – از دونالد ترامپ به دلیل اظهاراتش در یک سخنرانی انتقاد کرد. ترامپ در این سخنرانی گفت از یکی از دوستانش شنیده است که پس از حملات تروریستی، "پاریس دیگر پاریس نیست."

اولاند گفت ترامپ باید حمایت خود را به متحدان آمریکا نشان دهد.

وی گفت: "تروریسم وجود دارد و ما باید برای مبارزه با آن، با یکدیگر همکاری کنیم. من فکر می‌کنم نشان دادن کوچکترین انتقاد علیه یک کشور متحد، ایده خوبی نباشد. من این اقدام را در مقابل آمریکا انجام نخواهم داد و از آمریکا درخواست می‌کنم آن را در قبال فرانسه انجام ندهد."

وی افزود: "من نمی‌خواهم مقایسه کنم، اما اینجا مردم به اسلحه دسترسی ندارند. این‌جا کسی را نمی‌بینید که تنها به منظور ارضا شدن از طریق ایجاد تراژدی، به روی مردم آتش بگشاید."

دونالد ترامپ در روز جمعه، انتقادهای خود از شیوه مدیریت مسئله حملات تروریستی از جانب اروپا را تکرار کرد و گفت یکی از دوستانش که "جیم" نام دارد، دیگر نمی‌خواهد با خانواده‌اش به پاریس برود.

از سال 2015 تا کنون، بیش از 230 نفر در جریان حملات تروریستی در فرانسه جان خود را از دست داده اند. فرانسه از نوامبر سال 2015، در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

اظهارات ترامپ درباره پاریس، با پاسخ تند شهردار پاریس نیز مواجه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار