ساخت دیوار مرزی، آمریکا و مکزیک را وارد جنگ تجاری می‌کند

وزیر خارجه مکزیک تهدید کرد فشارهای واشنگتن برای دریافت هزینه ساخت دیوار مرزی موجب بروز جنگ تجاری بین دو کشور می‌شود.

دیوار مرزی از این کشور باشد، با آمریکا وارد جنگ تجاری خواهد شد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز؛ مکزیک در اقدامی تلافی جویانه تهدید کرد در صورتی که دونالد ترامپ با افزایش تعرفه های گمرکی، به دنبال دریافت هزینه ساخت دیوار مرزی از این کشور باشد، با آمریکا وارد جنگ تجاری خواهد شد.

"لوئیس ویده گارای"، وزیر خارجه مکزیک هشدار داد: مکزیک می‌تواند میزان مالیات بر کالاهای مختلف صادراتی به آمریکا را انتخاب کند و به این صورت با هدف گیری متکی‌ترین ایالات آمریکا به کالاهای مکزیکی، با این کشور وارد جنگ تجاری شود.

ویده گارای در یک مصاحبه رادیویی گفت: بدون شک، ما نیز احتمالاتی برای مقابله با این شرایط پیش بینی کرده ایم و در برابر اقدامات واشنگتن دست به سینه نمی‌مانیم.

در حال حاضر، ایالات آیووا، تگزاس، و ویسکانسین از مهمترین مناطقی هستند که متکی به تجارت با مکزیک و خرید کالا از این کشور هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ۲۵ ژانویه فرمان اجرایی را امضاء و تاکید کرد مکزیک باید هزینه ساخت دیوار مرزی را با آمریکا بپردازد.

ارزیابی‌ها نشان داده است احداث این دیوار ۲۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت که تقریبا دو برابر ۱۲ میلیارد دلاری است که ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود مطرح کرده بود.

احداث این دیوار دست کم ۳ سال به طول خواهد انجامید و در ۳ مرحله انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار