بجنورد؛

اجرای 19 هزار طرح اشتغال از سوی مددجویان کمیته امداد

هم اکنون بیش از 19 هزار طرح اشتغال در ستان از سوی مددجویان کمیته امداد در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنوردعلیرضا مرادی معاون اشتغال وخود کفایی کميته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون هزار طرح اشتغال فعال در حوزه صنایع دستی در استان وجود دارد گفت: امسال سه هزار و500 خانواده از طریق طرح های اشتغال کمیته امداد از پوشش کمیته امداد استان خارج و به لحاظ تامین درآمد و معیشت مستقل شدند.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد استان اظهار کرد: امسال 63 طرح صنایع دستی برای مددجویان آغاز شده است که در این بخش بیش از سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت کمیته امداد در قالب آموزش، ارائه تسهیلات، نظارت، بازاریابی و مهم‌تر از این‌ها فروش صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است،بیان کرد: مددجویان خودکفا شده این نهاد در بخش صنایع دستی، در رشته‌های گلیم‌بافی، چادر شب دوزی ،کلاه کرکی، عروسک‌سازی، نمدمالی، معرق، مشبک، خیاطی تزیینی، ‌گلدوزی، گل‌سازی، ظریف دستی، طراحی، گرافیک، تابلو فرش، ساخت مبلمان در حال فعالیت هستند.

مرادی یادآور شد: این نهاد علاوه بر ارایه تسهیلات در بخش صنایع دستی از سرفصل مشاغل خانگی، در بخش‌های دیگری از جمله طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی هم با ارایه تسهیلات تا سقف 150 میلیون ریال در ارتقاء توانمندی خانواده‌های تحت حمایت بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.