رحمانی فضلی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور:

حق نداریم مردم را به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کنیم/ در صورت وجود تخلفات انتخاباتی با خاطیان برخورد خواهیم کرد

وزیر کشور گفت: وزارت کشور روزانه اخبار مربوط به انتخابات را رصد می‌کند و در صورت وجود تخلف با خاطیان برخورد جدی بعمل خواهد آورد.

انتقاد وزیر کشور از تقسیم کردن مردم به انقلابی و غیر انقلابی/ مسئولین به مرم ناامیدی را القا نکنند
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در همایش سراسری مجریان انتخابات 96 که در روز شنبه 7 اسفند در محل وزارت کشور برگزار شد، با تأکید بر اینکه سه انتخابات مهم را پیش رو داریم، گفت: این توفیق بزرگی است برای مردم که به برکت انقلاب، امام راحل و شهدا سرنوشتشان را با دست‌های خودشان تعیین کنند.

وی افزود: با مردم‌سالاری دینی مبتنی بر آرای مردم در جهت استحکام،‌ تأمین و تقویت منافع ملی گام برمی‌داریم.

وزیر کشور تصریح کرد:‌ میزان مشارکت مردم به عنوان یکی از شاخص‌ها در 38 سال پس از انقلاب اسلامی از لحاظ تحولات منطقه‌ای و شرایط جهان در حال دگرگونی است.

وی ادامه داد: مردم سالاری دینی بسیار مهم است، کشورهای تأثیرگذار در تحولات منطقه‌ای به این مهم توجه دارند و از لحاظ سیاسی و امنیتی این انتخابات بسیار مهم است.

وزیر کشور بر تأکید بر اینکه در نظام اسلامی امنیت را مردم محور تعیین کرد‌ه‌ایم، گفت: اساس این امنیت را مردم تشکیل می‌دهند و حضور آنها در صحنه‌‌های مختلف کشور بسیار موثر است، انتخابات یکی از مقاطعی است که در ایفای نقش مردم در بخش ملی اثرگذار است.

رحمانی فضلی با مهم دانستن انتخابات در عرصه داخلی با توجه به تحولات منطقه‌ای است، گفت: همواره دشمنان زمینه اختلاف را تقویت می‌کند و با فشارهای تحریم و مداخله های سیاسی در حوزه بین‌المللی و تقویت ناکارآمدی‌های داخلی سعی بر این دارند که میان ملت تفرقه بیاندازند که اوج این ناامیدی‌شان در انتخابات 92 رخ داد.

وی افزود:‌ تداوم این شکست‌شان در عملکرد سه و سال و نیم دولت تحقق یافت که دیدیم که مسائل هسته‌ای به نتیجه رسید و تحریم‌های آنان بی‌اثر شد و حتی شعار ایران هراسی‌شان با اتحاد و انسجام بین‌المللی همراه گردید.

رحمانی فضلی ادامه داد: در طول این سه و سال و نیم امنیت ملی فعالیت‌های اقتصادی و انسجام داخلی تقویت شد، امروز حلقه‌های‌مان باید کامل‌تر شود که با انتخابات باشکوه آن هم با امنیت کامل این حلقه به اهداف تعیین شده انقلاب خواهد رسید.

وزیر کشور با اشاره به برخی اقدامات دشمنان در مقابله با فعالیت‌های انتخاباتی در داخل کشور گفت: یکی از اقدامات آنان تقویت احساس نارضایتی با تبلیغات رسانه‌های خارجی است که سعی دارند موجبات نارضایتی مردم را به وجود آورند.

وی اضافه کرد: دشمنان سعی دارند حجم نارضایتی‌های مرم را به گونه‌ای بزرگنمایی کنند و حتی می خواهند برخی نارضایتی‌ها باز تولید شود.

رحمانی فضلی با مورد خطاب قراردادن استانداران، فرمانداران و بخشداران کشور گفت: شما امروز باید نارضایتی عمومی را کاهش دهید و در عین حال با ارتباطات موثر با مردم انسجام و اتحاد ملی را افزایش دهید.

وزیر کشور تأکید کرد: از ابتدای دولت تاکنون بر تکریم ارباب رجوع و نظام اداری تأکید کردم و بر این امر معتقدم که باید در شرایط کنونی نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم فراهم باشد.

وی با اشاره به یکی از برنامه‌های دشمنان گفت: آنها سعی دارند یأس و ناامیدی را به مردم القا کنند و به نوعی ناامیدی را در کشورمان رواج دهند. مردم باید این تحرکات را نادیده نگیرند و همواره به مسائل داخلی کشور توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: مسئولین مربوطه در استان‌های باید در جلسات شورای اداری اقدامات خود را پیرامون اقتصاد مقاومتی و ... گزارش دهند و با ساختار تشکیلاتی در جهت انسجام و وحدت ملی حرکت کنند.

وزیر کشور با اشاره به یکی از اقدامات دشمنان مبنی بر ناکارآمد جلوه دادن عملکرد دولت تصریح کرد: متأسفانه امروز انصاف و عدالت به فراموشی سپرده می‌شود، برخی‌ها صدها مشکل از دولت می‌گیرند و می‌گویند دولت ظرف این سه و سال و نیم هیچ کاری انجام نداده است.

وی اظهار کرد: متأسفانه این اظهارات به گونه‌ای مطرح می‌شود که کارهای خوبی مسئله دار، ابهام آلود و مشکل دارند این را باید بدانیم که اگر به فکر مردم نباشیم هیچ مشکلی حل نخواهد شد.

رحمانی فضلی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در جامعه به گونه‌ای است که مردم فورا متوجه می‌شوند برخی‌ها در خارج از کشور به دنبال القای حاکمیت دو گانه‌اند که این ظلم سنگینی است.

وزیر کشور تأکید کرد: برخی‌ها با نگاه حاکمیت دوگانه به دنبال ایجاد اختلاف میان دولت و مردم هستند اما این جفا در حق این کشور است، اعتقاد و عملکرد ما در طول 38 سال انقلاب اسلامی ثابت شده است و آنچه که محور تحولات این مردم بوده ولایت فقیه بودنشان است.

وی با طرح این سوال که طرح کردن این مسائل به نفع چه کسی است و چرا باید مطرح شود، گفت: باید در اجرای انتخابات نهادهای قانونی را مشارکت دهیم به گونه‌ای که هر شخص به این مهم برسد که رأی او لحاظ شده و تأثیرگذار است، به گونه‌ای که 1+50 رأی اعمال قانون شود و میزان تعداد رأی‌ها مشخص کنند که حضور افراد چقدر در پای صندوق‌های اخذ رأی اثرگذار است.

رحمانی فضلی همچنین با انتقاد از تقسیم کردن مردم به انقلابی و غیرانقلابی گفت: دشمن همواره درکمین‌ ما است بنابراین باید به این امر توجه کنند، مقام معظم رهبری با شاخص‌گذاری‌شان فرمودند عموم مردم ایران انقلابی‌اند بنابراین نباید آنان را تقسیم کنیم.

وی گفت: باید تلاش کنیم همه مردم و گروه‌های سیاسی در سراسر کشور به نقد کارشناسانه بپردازند. تقسیم‌بندی مردم به دو دسته به نفع کسی نخواهد بود.

وزیر کشور اظهار داشت: ملت ایران طی سالهای گذشته، تحریم و جنگ تحمیلی را تحمل کردند لذا حق نداریم آنها را به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم کنیم چرا که ما همواره انقلاب را از دیدگاه مقام معظم رهبری پذیرفته‌ایم و از نگاه ایشان همه مردم ایران انقلابی هستند.

وی حس وحدت، تداوم اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را از شاخص‌های انقلابی بودن دانست و تصریح کرد: ایجاد مرزبندی مردم به نفع هیچ کس نیست، از آنجایی که همه مردم برای دفاع از کشور در کنار مقام معظم رهبری ایستاده‌اند باید این رویکرد را تقویت کرد در عین حال نباید نگاه سیاسی و فردی به افراد داشت. 

رحمانی فضلی متذکر شد: انتخابات بایستی باعث تقویت ملی، نشاط سیاسی و حفظ منافع ملی شود قطعا حضور حداقلی مردم در انتخابات دیدگاه نادرستی است.

وزیر کشور با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری امنیت، سلامت و رعایت قانون در انتخابات را مورد تأکید قرار داده‌اند تأکید کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همواره برای مقام معظم رهبری حائز اهمیت بوده بر این اساس عملکرد وزارت کشور می‌تواند بستر مناسبی برای مشارکت مردم ایجاد کند، بر این اساس باید تلاش کرد تا انتخابات را به صورت فعال و بی‌طرفانه برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی که به نوعی از بودجه دولتی بهره می‌برند نباید در انتخابات شرکت کنند، وزارت کشور روزانه اخبار مربوط به انتخابات را رصد می‌کند و در صورت وجود تخلف با خاطیان برخورد جدی بعمل خواهد آورد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی میان اجرا و نظارت در انتخابات باید به نحو درست انجام شود متذکر شد: بعضی خطوط و جریان‌ها از هر تصمیم غلط و اقدامات سهوی جریان‌سازی اجتماعی می‌کنند اما باید با هوشیاری و بصیرت کامل از اقدامات این‌چنینی جلوگیری کرد.

وزیر کشور با اشاره به بحران ریزگردها در استان خوزستان و واکنش مردم به این موضوع تصریح کرد: مردم خوزستان منطقی و معقول به دنبال مطالبات خود بودند، آنها مؤدبانه مقابل استانداری تجمع و اقدام به شعار دادن کردند لذا هیچ‌گونه اقدام غیرمنصفانه و ساختارشکنانه صورت نگرفت و تنها بیان مطالبه مطرح شد.

وی گفت: سناریوی رقابتی ستیزه جویانه و غیراخلاقی را در انتخابات نمی‌پذیریم زیرا باعث کینه، نفرت، تضاد و درگیری می‌شود.

رحمانی فضلی اظهار داشت: انتخابات قانونی، سالم، اخلاقی و امن مورد نظر و تأیید وزارت کشور است، باید انتخابات این چنینی را تقویت کرد و با همدلی، مشورت و مذاکره مشوق این انتخابات بود تا در برابر خداوند، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، شهدا و مردم روسفید باشیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار