سفیر ایران در فرانسه مطرح کرد

ایران به زنجیره تامین رنو و پژو پیوست

قرارداد ایجاد جوینت ونچر مشترک میان رایزکو و مکاپلاست فرانسه در حالی در پاریس به امضا رسید که برای اولین بار شرط صادرات ۳۰ درصدی برای یک قرارداد قطعه سازی به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان آهنی سفیر ایران در فرانسه  با ابراز خوشحالی از اینکه روابط ایران و فرانسه در مسیر خوبی قرار گرفته است، اظهار کرد: ما شاهد پیش رفت های خوبی در صنعت خودرو با مشارکت فرانسوی ها بودیم و می توانیم بگوییم فرانسوی ها در پسابرجام در صنعت خودروی ایران پیش رو بوده اند.

وی ادامه داد: نکته ای که در قراردادهای خودرویی امضا شده میان خودروسازان ایرانی و فرانسوی مطرح بوده، موضوع عمق بخشیدن به ساخت قطعات داخل و صادرات این تولیدات بوده است.

آهنی با اشاره به ویژگی مثبت جوینت ونچر رازمکاپلاست، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت قرارداد امروز کمک به تولید قطعات خودرو با استاندارهای بالا در داخل کشور است. همچنین شرط صادرات ۳۰ درصدی در این قرارداد، امکان  استفاده از قطعات ساخت داخل ایران را در زنجیره تامین خودروسازان اروپایی فراهم می کند.

سفیر ایران در فرانسه تاکید کرد: در قرارداد امروز موضوع صادرات قطعات به عنوان بندی از این قرارداد در نظر گرفته شده، که بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به افزایش کیفیت قطعات تولید داخل منتهی شود.

ایران پایگاه صادراتی مکاپلاست می شود

پير بوله مديرعامل شركت مكاپلاست در مراسم امضای اين قرارداد اعلام كرد: اين شركت در زمينه توليد قطعات پلاستيكی داخلی، خارجی و موتور خودرو فعاليت می كند و در تلاش هستيم تا از طريق مشاركت با طرف ايرانی حضور موثری در صنعت خودرو و قطعه سازی ايران داشته باشيم.

وی با اشاره به زيرساخت های مناسب و قابل توجه صنعت قطعه سازی ايران در منطقه خاورميانه گفت: در سال های گذشته از طريق همكاری با شركت های پژو و رنو قطعات توليدی اين مجموعه به ايران صادر می شد، اما در شرايط فعلی و با لغو تحريم ها تلاش كرده ايم تا از طريق سرمايه گذاری مستقيم، ايران را به يكی از پايگاههای صادراتی خود تبديل كنيم.

پير بوله با بيان اينكه صنعت قطعه سازی ايران از منابع انسانی بسيار توانمند نسبت به ديگر كشورهای منطقه برخوردار است، افزود: با بررسی های صورت گرفته تصميم گرفتيم از طريق همكاری با گروه رايزكو و سرمايه گذاری مشترک در زمينه توليد قطعات حضور گسترده ای در ايران داشته باشيم.

وی گفت: بر اساس اين قرارداد علاوه بر انتقال دانش فنی و تكنولوژی انحصاری ساخت، بالغ بر ٣٠ درصد از قطعات توليدی در ايران، از طريق شبكه جهانی تامين شركت های پژو، رنو و ديگر خودروسازان همكار با مكاپلاست به ديگر كشورها صادر خواهد شد.

اين قطعه ساز فرانسوی تصريح كرد: يكی از نكات مهم اين قرارداد سرعت اجرای آن است و در سال ٢٠١٧ برنامه های توليد قطعات آغاز  و همزمان هدفگذاری های صادراتی نيز دنبال خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار