اهواز؛

اتمام طرح‌های آبرسانی نیازمند تامین اعتبار

مدیرعامل سازمان اب و برق خوزستان اتمام طرح های تامین آب شرب استان را در گرو اختصاص 10 هزار و 470 میلیارد تومان اعتبار عنوان کرد.

اتمام طرح‌های آبرسانی نیازمند تامین اعتباربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ محمدرضا شمسایی، مدیرعامل سازمان اب و برق خوزستان اظهار کرد: تاکنون 3 هزار و 200 میلیارد تومان در طرح‌های آبرسانی خوزستان هزینه شده است و اتمام این طرح‌ها نیاز به تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و یا فاینانس دارد.

وی بیان داشت: طرح آبرسانی غدیر برای تامین آب شهرهای مرکز، غرب و جنوب استان از سد دز پیش بینی شده که هم اکنون در حال اجرا است.

شمسایی اذعان کرد: همچنین طرح آبرسانی شمال شرق نیز آب را از سد کارون 3 به شهرهای شمالی می‌رساند و طرح آبرسانی جنوب شرق نیز از محل سد کوثر اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان اب و برق خوزستان اظهار داشت: چشم‌انداز این طرح‌ها تامین نیاز آبی 80 درصد استان با جمعیت 8میلیون نفر است و دبی آن‌ها 40.5 متر مکعب برثانیه است که نیاز آبی این طرح‌ها 785 میلیون مترمکعب برثانیه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل تخلیه پساب و فاضلاب به رودخانه‌ها و آلودگی آب، طرح تامین آب شرب از مخازن سدها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.