ساری؛

اجرای 150طرح آبی در مازندران

150 طرح عمرانی در بخش آب مازندران با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال در حال اجرا است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: از 250 میلیارد تومان اعتبار طرح های عمرانی شرکت از محل منابع ملی ، ملی استانی و استانی امسال 150 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اختصاص یافت و بقیه اعتبار تا پایان سال تخصیص خواهد یافت.

وی افزود : علاوه بر اجرای طرح های بزرگ آبی سد هراز ، سد گلورد ، کانال انتقال آب چالوس به دشت هراز ، شبکه های آبیاری و زهکشی گلورد ، البرز و هراز و طرح های آبرسانی به شهرهای گروه الف ، آبرسانی به ساری و آبرسانی به شهر رامسر تعداد 145 طرح کوچک زود بازده در حال اجرا است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندرانبا بیان اینکه با اجرای این سه طرح ، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب در استان مهار می شود گفت: با اجرای کامل شبکه هراز ، البرز و گلورد 175 هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش و آب مورد نیاز بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان تامین می شود .

محمد ابراهیم یخکشی پیشرفت طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف را 50 درصد اعلام کرد و گفت : هزینه اجرایی این طرح 2200 میلیارد ریال برآورد می شود که تا کنون حدود یک هزار و 350 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

وی گفت : مرحله اول طرح اضطراری حل مشکلات کم آبی شهر های گروه الف مازندران از جمله بابل ، بابلسر و فریدونکنار با ظرفیت 300 لیتر در سال های گذشته و مرحله دوم طرح فوری اضطراری با ظرفیت 350 لیتر امسال اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران افزود : این طرح ها در اوایل سال آینده به بهر ه برداری می رسد و پیش بینی می شود در سال 97 کل طرح به ظرفیت 1500 لیتر به بهره برداری رسد.

محمد ابراهیم یخکشی از اختصاص دو ردیف اجرایی جدید برای دو طرح آبرسانی به شهر های نوشهر و چالوس و طرح ابرسانی به شهر های نکا ، بخهشهر و گلوگاه با اعتبار 5000 میلیارد ریال خبر داد و گفت: بخشی از اجزای این دو طرح سال آینده عملیا تی خواهد شد .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار