ساری؛

هزینه 130میلیارد تومانی برای اجرایی طرح آبرسانی

130 میلیارد تومان تاکنون برای اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران از سد البرز هزینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید جمال موسی معاون طرح و توسعه آب منطقه ا ی مازندران با بیان اینکه 48 درصد از عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران از سد البرز انجام شد .گفت: برای اتمام کامل این طرح 2700 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

وی با بیان اینکه 52 کیلومتر از خط انتقال این طرح تا کنون انجام شد و مخزن ذخیره آب شرب هادی شهر نیز آماده بهره برداری است افزود: مخزن 20 هزار متر مکعبی بابل نیز به میزان 65 درصد انجام شده است.

معاون طرح و توسعه آب منطقه ا ی مازندران طول خط انتقال این طرح را 103 کیلومتر ، تصفیه خانه آن را به ظرفیت 5 / 1 متر مکعب بر ثانیه و حجم مخازن ذخیره آب شرب این طرح را 52000 متر مکعب اعلام کرد

موسوی گفت : در این طرح حفر و تجهیز 6 حلقه چاه و 6 باب ایستگاه پمپاژ آب نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: شهر های بابل ، بابلسر فریدونکنار، امیرکلا ، هادی شهر ، مرزیکلا ، بهنمیر ، شهرک های دریا کنار و خزر شهر و 57 روستای مسیر خط انتقال محدوده زیر پوشش این طرح است .

وی گفت : جمعیت محدود این طرح در حال حاضر 600 هزار نفر است که در افق دراز مدت یعنی سال 1440 به رقم یک میلیون نفر خواهد رسید .

معاون طرح و توسعه آب منطقه ا ی مازندران افزود: هم اکنون سه طرح مهم آبرسانی از سدها با ظرفیت 3500 لیتر در ثانیه شامل طرح آبرسانی به شهر ساری از سد شهید رجایی، طرح آبرسانی به شهر های گروه الف مازندران از سد البرز و و طرح آبرسانی به شهرهای رامسر ، کتالم و سادات شهر از سد میجران در دست اجرا است.

موسوی گفت : دو طرح آب رسانی به شهرهای نکا ، بهشهر و گلوگاه و روستاهای مسیر از سد گلورد و طرح آبرسانی به شهرهای نوشهر و چالوس و روستاهای مسیر از رودخانه چالوس آماده اجراست و بزودی کد اجرایی آن اخذ و شروع خواهد شد.

وی افزود: 4 طرح دیگر آبرسانی برای سایر شهرهای استان در دست مطالعه است و با اجرایی کردن کامل طرح جامع آب شرب استان ظرفیت تصفیه خانه های آب شرب استان از 3500 لیتر بر ثانیه به 30 هزار لیتر در ثانیه می رسد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار