اردبیل؛

حجم مبادلات ایران و آذربایجان بیش از 500 میلیون دلار می باشد

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور گفت: آمارها حاکی است که حجم مبادلات تجاری دو کشور بیش از 500 میلیون دلار می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شاهین مصطفی اف در همایش اقتصادی ایران و آذربایجان در شهر سرعین، افزود: میزان مبادلات تجاری ایران و آذربایجان در مقایسه با سال های گذشته بیش از 70 درصد رشد داشته است.

وی افزود: این رشد در حالی است که در سال های گذشته رکود بر اقتصاد جهانی حاکم بود و این وضعیت در روابط اقتصادی دو کشور از عزم و اراده جدی مقام های ایرانی و آذری برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات حکایت دارد.

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان بیان کرد: قابلیت های ایران و آذربایجان برای گسترش مناسبات بسیار زیاد است و ما معتقدیم که هنوز از این قابلیت ها استفاده بهینه صورت نگرفته و باکو بر ارتقای همکاری های همه جانبه خود با تهران تاکید دارد.

مصطفی اف با اشاره به اینکه 538 شرکت ایرانی در جمهوری آذربایجان ثبت شده است، اظهار کرد: با اینکه میزان سرمایه گذاری این شرکت ها قابل توجه است اما حجم گسترده آن مربوط به فعالیت های نفتی است و مجموع سرمایه گذاری غیر نفتی این شرکت ها 150 میلیون دلار می باشد.

وی تشریح کرد: مقام های ایران و آذربایجان تاکید دارند که همکاری های مشترک اقتصادی دو کشور باید به سمت و سوی غیر نفتی حرکت کرده و باکو از ایجاد و فعالیت موسسه های مشترک اقتصادی استقبال می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.