حجت الاسلام پناهیان:

سال‌ها تشکیل مجموعه‌ای مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب به تاخیر افتاده است

یک استاد دانشگاه و حوزه گفت: هرچند سال‌ها تشکیل مجموعه‌ای مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب به تاخیر افتاده است اما از ضرورت تشکیل این اقدامات چیزی کم نمی‌کند.

خارج از تشکیلات موضع سیاسی داشتن هنر نیست
به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت اسلام و المسلمین علیرضا پناهیان استاد دانشگاه و حوزه علمیه در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای اسلامی که  امروز در شهر آفتاب برگزار شد، اظهار داشت: مجمعی که از نیروهای انقلابی تشکیل شده جمعی مبارک است هر چند که این کار پس از گذشته سال‌ها انجام شده باشد، اما از ضرورت تشکیل این اقدامات چیزی کم نمی‌کند.
 
استاد دانشگاه و حوزه علمیه ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که بعد از رشد این تشکیلات و رسیدن به حد مطلوب هرکس می‌خواهد باعث پیشرفت شود بگوید باید در چنین مجموعه‌های حضور داشته باشد.
 
وی با اشاره به این موضوع که مومن اگر کار جمعی نکند درجه تعهد و اخلاقش مشخص نمی‌شود، گفت: مومنان را نمی‌توان با جهت گیری انقلابی شناخت، بلکه نیاز است تا آنها در مجامع و تشکلات انقلابی حضور پیدا کنند تا میزان تعهدشان مشخص شود.
 
حجت اسلام و المسلمین پناهیان با طرح این سوال که باید دید مومنان نگاه به تشکیلاتی دارند یا خیر، بیان داشت: مومنان هر توانایی هم که داشته باشند خارج از کارهای تشکیلاتی هر کاری هم بکنند هنر نکردند. کارهای تشکیلاتی از مواردی که موردی تاکید دین مبین اسلام قرار گرفته و ما نیز باید نحوه کارهای تشکیلاتی در مدارس و مساجد آموزش دهیم.
 
استاد دانشگاه و حوزه علمیه تصریح کرد: بنده باید بگویم زمانی که یک مومن در کارهای تشکیلاتی شرکت می‌کند به مانند این است که در نماز جماعت شرکت کرده و در صف اول ایستاده است.
 
وی با طرح این موضوع که تظاهرات و انتخابات به ما رشد تشکیلاتی نمی‌دهد، افزود: همه بدون اینکه در کار تشکلاتی شرکت کنیم می‌توانیم در تظاهرات حضور داشته باشیم، اما زمانی که با نگاه‌های مختلف در یک تشکل یک تصمیم واحد بگیریم آن وقت است می‌توانیم بگویم کنار هم هستیم.
 
استاد دانشگاه و حوزه علمیه ادامه داد: در خصوص ولایتمداری نیز باید بگویم اگر ما ولایت مداری آموختیم فقط جنبه فردی آن را در پیش رو می‌کنیم در حالی ولایتمداران واقعی باید بتوانند با هم نسبت به امام خود هم افزایی کنند.
 
حجت اسلام و المسلمین پناهیان با اشاره به این موضوع که اولین بار است که پس از مدت‌ها چنین کار تشکیلاتی انجام می‌شود، گفت: ما تاکنون در وادی سیاست اشتباه عمل می‌کردیم و تازه راه درست سیاست ورزی را آموخته و آغاز کردیم.
 
وی ادامه داد: این حرکت تشکلاتی کار بزرگ است و ممکن است در ابتدای مسیر به مشکل هم بخورد، اما زمانی که چنین تشکیلاتی شکل می‌گیرد تمامی اعضای آن موظف‌اند با کار جمعی آن مشکل را حل کنند.
 
استاد دانشگاه و حوزه علمیه با اشاره به این موضوع که مرحوم آیت الله مهدوی کنی بسیار به دنبال ایجاد وحدت و کار جمعی بودند، گفت: ایشان بسیار از کار جمعی و نظرات گروهی خوشحال می‌شدند و به همان میزان از دست کسانی که در این کارها شرکت نمی‌کردند ناراحت بودند.
 
حجت اسلام و المسلمین پناهیان بیان داشت: کسانی که نمی‌خواهند استعدادهای خود را به اشتراک بگذارند در تشکیلات شرکت نمی‌کنند. ضعفا در کارهای تشکیلاتی از کسانی که قوی تر هستند کمک می‌گیرند و بدین گونه کار جمعی صورت می‌گیرد.
 
وی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: البته این را هم باید بگویم که ما گاها نشان داده‌ایم که اهل کارهای تعاونی نیستیم که این به معنای تشکیلات گریزی ما است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار