معمای قتل کیم جونگ نام همچنان بی‌پاسخ!/ انگشت اتهام پیونگ‌یانگ به سوی طرف مالزیایی

پیونگ یانگ اعلام کرد مالزی در ارتباط با مرگ برادر ناتنی رهبر کره شمالی مقصر است.

معمای قتل کیم جونگ نام همچنان بی‌پاسخ!/ انگشت اتهام پیونگ‌یانگ به سوی طرف مالزیایی
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی روز پنجشنبه مالزی را در ارتباط با قتل یکی از اتباع خود در این کشور که هفته گذشته اتفاق افتاد، مقصر دانست و مالزی را به اتخاذ رویکردی غیردوستانه در سناریویی متهم کرد که کره جنوبی آن را طراحی کرده است. کره جنوبی اعلام کرده است عوامل پیونگ یانگ برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به قتل رسانده اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد مالزی ابتدا به کره شمالی اعلام کرده بود این فرد گذرنامه دیپلماتیک داشته است و 13 فوریه براثر حمله قلبی در فرودگاه کوالالامپور مرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از سخنگوی کمیته ای دولتی در این کشور اعلام کرد مالزی پس از انتشار گزارش هایی در کره جنوبی مبنی بر اینکه این مرد با سم به قتل رسیده است، فورا موضع خود را تغییر داد و شروع به پیچیده کردن این موضوع کرد.

این خبرگزاری اعلام کرد آنچه که باید مورد توجه قرار بگیرد این واقعیت است که اقدامات ناعادلانه طرف مالزیایی با جار و جنجال فتنه جویانه مقامات کره جنوبی علیه کره شمالی همزمان شد. در نخستین گزارش رسمی رسانه ای درمورد این قتل به نام فردی که در راه بیمارستان جان خود را از دست داده بود اشاره یا اذعان نشده بود که او برادر ناتنی کیم جونگ اون است. در این گزارش اولیه تنها اعلام شده بود او یک تبعه کره شمالی است. بیشترین مسئولیت مرگ او متوجه دولت مالزی است زیرا این شهروند کره شمالی در خاک مالزی مرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
كره جنوبي رويكرد جنگ رواني عليه كره شمالي داره و دائما به كره شمالي دروغ و تهمت ميزنه
اغلب دروغهاي شاخداري كه درباره كره شمالي ميشنويم به نقل از رسانه هاي كره جنوبي هست
در كره شمالي نه كسي را با تيربار ضدهوايي اعدام كرده اند و نه خانواده و عمه و دايي و خاله يكديگر را كشته اند، همه اينها دروغهاي دولت كره جنوبيه كه نوكر حلقه بگوش آمريكاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
خودش برادرشو دیده رفته دستور قتلش رو صادر کرده و داره جو میده که من نکردم
گفته این شاید یه حرکتی بزنه و آبروی من بره پس چه بهتر که کارشو تموم کنم تا از ابهت من کم نشه
Japan
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
با این فلسفه بافی که کره شمالیها دارند، لابد دانشمندان هسته ای هم که توسط عوامل اسراییل درایران ترور شده بودند، بیشترین مسوولیت ترور این دانشمندان هم متوجه ایران است چون در خاک ایران ترور شده اند. واقعا که احمقانه است.
آخرین اخبار