درخواست مالزی از اینترپل برای ورود به پرونده قتل برادر رهبر کره شمالی

مقامات مالزی از پلیس بین‌الملل خواستند 4 مظنون جدید را در ارتباط با قتل "کیم جونگ نام" بازداشت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ "خالد ابوبکر"، رئیس پلیس مالزی، اعلام کرد درخواستی رسمی برای پلیس بین‌الملل- اینترپل- ارسال شده است تا با ورود به پرونده قتل "کیم جونگ نام"، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، ۴ مظنون جدید را که احتمالا قصد فرار به کره شمالی دارند، بازداشت کند.

خالد در این باره گفت: دو زن، یکی ویتنامی و دیگری اندونزیایی، هفته گذشته به اتهام قتل "کیم جونگ نام" دستگیر شدند، یک مرد اهل کره شمالی نیز در همین ارتباط دستگیر شده است؛ اما هنوز ۷ مظنون دیگر باقی مانده که پلیس مالزی احتمال می‌دهد در ماجرای قتل برادر رهبر کره شمالی مشارکت داشته‌اند.

پلیس مالزی تاکید دارد ۴ مظنون جدید این پرونده می‌توانند سرنخ‌های مهمی از عامل اصلی قتل "کیم جونگ نام" ارائه دهند. سه نفر از این افراد شامل یک دیپلمات ارشد سفارت کره شمالی در کوالالامپور، یک مقام خطوط هوایی دولتی کره شمالی و یک مرد دیگر احتمالا هنوز در مالزی به سر می‌برند؛ اما نفر چهارم ۱۳ فوریه موفق به فرار از مالزی شد. 

پلیس مالزی احتمال می‌دهد این افراد در تلاش برای فرار به سمت کره شمالی باشند؛ به همین دلیل از پلیس بین‌الملل خواسته است به ماجرا ورود کند.

از سوی دیگر، کره شمالی امروز -روز پنجشنبه- مالزی را در ارتباط با قتل یکی از اتباع خود در این کشور که هفته گذشته اتفاق افتاد، مقصر دانست و مالزی را به اتخاذ رویکردی غیردوستانه در سناریویی متهم کرد که کره جنوبی آن را طراحی کرده است. کره جنوبی اعلام کرده است عوامل پیونگ یانگ برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، را به قتل رسانده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار