آخرین تحولات میدانی سوریه؛

نیروهای سوری در نزدیکی فرودگاه دیرالزور/ گزارش 9 مورد نقض آتش‌بس از سوی تروریست‌ها

ارتش سوریه بر بلندی‌های راهبری مشرف به فرودگاه دیرالزور مسلط و به این منطقه نزدیک شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان، عملیات متمرکزی را علیه تروریست های داعش در شهر دیرالزور و اطراف آن انجام دادند.

ارتش سوریه در عملیاتی دقیق مراکز تجمع تروریست های داعش را در منطقه مقابر هدف قرار داد و بر گستره سلطه خود در منطقه افزود.

نیروهای سوری بر سلطه خود در مسیر منتهی به فرودگاه دیرالزور و محله های مسکونی شهر افزودند و بر یکی از بلندی های راهبری مشرف به فرودگاه و مقرهای تروریست ها مسلط شدند.

همچنین در حمله موشکی و خمپاره ای تروریست ها به محله های جبور و قصور در شهر دیرالزور، 13 غیرنظامی زخمی شدند.

در شمال سوریه و در شهر الباب نیز نیروهای سپر فرات اعلام کرده اند بر خوابگاه افسران و ساختمان های دادگاه و اوقاف در مرکز شهر مسلط شده اند و بیش از 14 تروریست داعشی را به هلاکت رسانده اند.

همچنین در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده به دست تروریست های داعش در شهر الباب، 4 نفر از عناصر ارتش آزاد سوریه به هلاکت رسیده و 25 نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نمایندگان گروه مشترک روسیه و ترکیه در نظارت بر آتش بس در سوریه، از 9 مورد نقض آتش بس در 24 ساعت گذشته خبر دادند.

مرکز روسی حمیمیم در بیانیه ای اعلام کرد: تروریست ها در 24 ساعت گذشته 9 بار آتش بس را در سوریه نقض کرده اند که 5 مورد آن در لاذقیه و 4 مورد در حلب بوده است.

گروه ترکیه نیز 15 مورد نقض آتش بس اعلام کرده است که مورد تایید گروه روسی نبوده است. به گزارش این گروه 4 مورد نقض آتش بس در حومه دمشق، 4 مورد در حما، 5 مورد در درعا و 2 مورد در ادلب بوده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد : تعداد مراکز مسکونی که نیروهای دولت سوریه از چنگ تروریست های داعش از ابتدای سال جاری آزاد کرده اند به 55 شهرک و منطقه می رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار