130 کشته در درگیری گروه های تکفیری مسلح در جنوب سوریه

در درگیری گروه‌های تکفیری و مسلح در جنوب سوریه بیش از 130 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سازمان غیر دولتی از کشته شدن بیش از 130 نفر در سه روز درگیری بین یک گروه تکفیری وابسته به داعش و گروه های مسلح در جنوب سوریه خبر داد.

این درگیری ها در استان درعا هم مرز اردن و منطقه غیر نظامی که جولان سوریه را از بخش اشغال شده به دست اسرائیل جدا می کند روی داد.

این درگیری ها که طبق گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه به کشته شدن دست کم 132 نفر منجر شد بین گروه خالد بن ولید، گروه کوچکی که مه 2016 با داعش بیعت کرد با حدود 10 گروه مسلح افراطی روی داد که احرار الشام با نفوذ ترین آنها است.

این درگیری ها با حمله غافلگیر کننده این گروه کوچک تکفیری به مواضع گروه های مسلح در غرب این استان شروع شد.

این گروه طرفدار داعش سه منطقه به ویژه سحم الجولان را نزدیک اردن تصرف کرده است. این گروه همچنین کنترل تپه راهبردی مشرف به نوی از مهمترین شهرهای تحت کنترل گروه های مسلح در استان درعا را به دست گرفت.

رامی عبد الرحمن مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد گروه خالد بن ولید قصد دارد نفوذ خود را در این مثلت راهبردی بین درعا، اردن و جولان  گسترش دهد.

استان درعا، بین گروه های مختلف به ویژه گروه های مسلح که بخش بزرگ آن را تحت کنترل دارند، حکومت سوریه و داعش تقسیم شده است. شهر درعا مرکز آن بین ارتش و گروه های مسلح تقسیم شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار