کمیته ای بی محل به نام بین الملل؛

فدراسیون فوتبال و حرف های متناقض تاج و اسدی/ رئیس و دبیر در 2 جبهه مخالف

عملکرد ضعیف کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال و نحوه برخورد با اعضای متخلف این کمیته تاج و اسدی را در 2 جبهه مخالف قرار داده است.

فدراسیون فوتبال و حرف های متناقض تاج و اسدی/ رئیس و دبیر در 2 جبهه مخالفبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال فجایعی که در بهمن 95 در ابعاد بین المللی گریبانگیر برخی تیم های باشگاهی فوتبال کشورمان شد و این تیم ها به دلیل اشتباهات متوالی مدیران خود و مسئولان فدراسیون فوتبال با محرومیت از حضور در بازار نقل و انتقالات و کسر امتیاز مواجه شدند، سرانجام صبح امروز مهدی تاج اذعان کرد تغییراتی در کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال رخ داده و یکی از اعضای این کمیته پرتخلف هم برکنار شده است.

اگر اظهارات تاج را با صحبت های چند روز قبل علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال مبنی براین که "با توجه به ارتباط مستقیم باشگاه ها با فیفا، فدراسیون فوتبال در محرومیت آن ها هیچ تقصیری ندارد" مقایسه کنیم، بار دیگر به اوج هماهنگی مسئولان فوتبال کشور پی می بریم و ناگفته پیدا است که با وجود این تطابق گفتاری بین رئیس و دبیر کل فدراسیون باز هم می توان منتظر خلق شاهکاری دیگر ماند.

البته نکته ای که بیشتر از هماهنگی تاج و اسدی دوستداران فوتبال و هواداران تیم های کشورمان را نگران می کند به عملکرد استثنایی اعضای کمیته بین الملل فدراسیون در بحث پرونده های حقوقی بازیکنان و مربیان خارجی بازمی گردد. با این وجود می توان تا حد زیادی به این افراد حق داد چرا که به هر حال سفرهای متوالی به اقصی نقاط دنیا در چارچوب برنامه تفریحی و برخی مواقع کاری شاید مجال رسیدگی به پرونده های جاری تیم های ایرانی در فیفا را به آن ها ندهد.

جا به جایی یکی از افراد پرنفوذ روابط بین الملل فوتبال کشورمان بین فدراسیون و سازمان لیگ، سبب شده نقش تاثیرگذار وی در محرومیت تیم های تراکتورسازی و استقلال و سایر تخلفات این فرد تا حد زیادی نادیده گرفته شود. هنوز هم پرونده فروش سوال های آزمون کارگزاری مدیران برنامه، بحث TMS بازیکنان و مشاوره دادن یک عضو روابط بین الملل به برخی باشگاه ها، ابهام های زیادی را در ذهن اهالی فوتبال ایجاد می کند اما گویا پاسخ شفافی برای این ابهامات وجود ندارد.

با نگاهی به همین بازی های دور نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می توان متوجه تاثیر 2 نمونه از اشتباهات محرز اعضای کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در عملکرد سرخابی های پایتخت شد.

درحالی که مهدی طارمی محرومیت ناشی از اخراج در دیدار با الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان سال 2015 را در نخستین بازی پرسپولیس در لیگ برتر پانزدهم مقابل پدیده مشهد پشت سرگذاشته بود اما بلافاصله پس از دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و دوم لیگ شانزدهم، ناگهان یکی از اعضای کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال بحث محرومیت این بازیکن را در دیدار با الهلال مطرح کرد و این عامل چند روزی تفکرات برانکو ایوانکوویچ را تحت تاثیر قرارداد و سرمربی سرخ پوشان پایتخت تا 2 روز قبل از حساس ترین بازی تیمش در لیگ قهرمانان از وضعیت بهترین مهاجم تیمش اطلاعی نداشت. همین موضوع سبب شد تا طارمی در بازی شب گذشته با "رئیس های عربستان" عملکرد ضعیفی داشته باشد. 

در بازی الاهلی امارات و استقلال تهران هم شاهد بودیم تیم جوان منصوریان تنها به دلیل بی تجربگی بازیکنان جوان خود، قافیه را به شوالیه های سرخ دبی واگذار کرد تا محرومیت آبی های پایتخت از نقل و انتقالات و به دنبال آن محروم شدن بازیکنانی چون آندو تیموریان و سرورجپاروف بیش از هر زمان دیگری به چشم آید. 

این دیدارها ثابت می کند مسئولان کمیته بین الملل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال درکنار مدیریت ضعیف باشگاه ها  تا چه اندازه اشتباه غیر قابل بخششی در مباحث حقوقی و بین المللی داشته اند.

به هر حال انتظار می رود مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال با بررسی عملکرد اعضای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تغییرات اساسی در این 2 کمیته ایجاد کند تا هواداران مظلوم فوتبال کشورمان بار دیگر اسیر بی تجربگی افرادی خاص نشوند.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار