مالیات های بر جای مانده در فوتبال؛

40 ميليارد مالیات، سهم آبی های پايتخت

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بزرگترین بدهکاران مالیاتی هستند که بدهی آنها از ساليان سال تا به امروز حدود 180 میلیارد تومان تخمين زده شده است.

ماليات های برجای مانده/ 40 ميليارد سهم آبی های پايتختبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بحث بدهی های پیشین مالیاتی دو باشگاه استقلال و پرسپوليس سنگین است و این میراث تلخی براى اين ٢ باشگاه است .مديران اين ٢ باشگاه اميدوار هستند تا با کمک وزیر ورزش و جوانان و مدیران سازمان امور مالیاتی کشور این مشکل حل شود. 

در حال حاضر بدهى مالياتى استقلال حدود 80 ميليارد و براى باشگاه پرسپوليس حدود 100 ميليارد تخمين زده شده است .بدهى هاى اين باشگاه ها از سال هاى پيش تا به امروز و مربوط به ماليات برخى بازيكنان پيشين و ديگر بدهى ها است.

مديران سازمان امور مالياتى نيز بار ها به دليل عدم پرداخت بدهى حساب هر ٢ باشگاه را مسدود كرده تا به نوعى مديران استقلال و پرسپوليس نسبت به پرداخت بدهى ها اقدام كنند .

با توجه به صحبت هاى اخير وزير ورزش و جوانان با هيئت مديره دو باشگاه استقلال و پرسپوليس قرار است با همكارى سازمان مالياتى بخشى از بدهى هاى اين دو باشگاه كسر و شرايطى فراهم تا بدهى ها به صورت اقساط پرداخت شود.

مسعود سلطانی فر وزير ورزش و جوانان نيز در خصوص بدهی مالیاتی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: متاسفانه این بدهی ها از سالهای گذشته جمع شده است که در آن سالها، گزارش های مالی تهیه نمی شده و حسابنامه های مالی دوباشگاه به مراجع ذیربط فرستاده نشده اس

وی ادامه داد: مالیات های سنگینی به این دو باشگاه تعلق گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در این زمینه با رئیس سازمان مالیاتی کشور، صحبت هایی داشتم که قرار شد به زودی به همراه مدیران عامل دو باشگاه جلسه ای مشترک داشته باشیم، تا سر و سامانی به وضعیت مالی دو باشگاه بدهیم و مسئله مالیاتی آنها را حل و فصل کنیم.

زمانى عضو هيئت مديره باشگاه استقلال

زمانی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال درباره بدهی مالیاتی این باشگاه گفت: ابتدا باید بگویم در حال حاضر بدهی‌ای که می‌توان برای استقلال در نظر گرفت 30 تا 40 میلیارد تومان است و رقم 70 تا 80 میلیارد تومان در دفاتر قبلی این باشگاه ثبت شده که باید اصلاح شود به این ترتیب باشگاه استقلال با چالش پرداخت بدهی 30 ،40 میلیاردی مواجه است که با توجه به عنایت و همکاری‌ای که سازمان مالیاتی با ما داشته در نهایت مقدار دیگری از این بدهی‌ها کاسته تا به این ترتیب تسویه راحت‌تر صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان برگزار کردیم قرار شد بدهی‌های مالیاتی با عنایت مسئولان امور مالیاتی به صورت اقساطی پرداخت شود.

زمانی افزود: هیئت مدیره باشگاه استقلال در زمان فعلی تصمیم گرفته تا در بحث بدهی‌های مالیاتی اقدام و در نظر داریم هر طور شده این مسئله را برطرف کنیم و مطمئناً با درآمد‌هایی که در آینده از باشگاه خواهیم داشت مقادیر زیادی از این بدهی‌ها را پرداخت می‌کنیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال بیان کرد: معتقدم این بدهی‌ها باید در زمان خودش پرداخت می‌شد تا کار به اینجا نکشد و اینکه به طور کلی این بدهی‌ها به سال‌های دیگر موکول نمی‌گردید مقادیر زیادی از این بدهی‌ها مربوط به مالیات بازیکنان در گذشته است که برخی از مدیران تقبل کرده بودند تا مالیات این بازیکنان را پرداخت کنند اما نه بازیکن و نه مدیران باشگاه اقداماتی را برای پرداخت انجام ندادند و همین امر باعث جمع شدن بدهی‌ها روی یکدیگر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر راهکار و سیاست هیئت مدیره فعلی باشگاه استقلال این است که در این فصل تمام پرداختی‌ها را به طور منظم انجام دهد و بدهی را برای سال آینده بر جای نگذارد همچنین از دیگر اقداماتمان این است که تا جایی که امکان دارد بدهی‌های گذشته را تسویه کنیم تا بیش از این بار مالی به باشگاه اضافه نشود.

شعبانی بهار؛ نماینده وزیر ورزش جوانان برای باشگاه پرسپولیس

شعبانی بهار درباره بدهی‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: ابتدا باید بگویم جلسه جدیدی را برای بررسی مسائل باشگاه برگزار نکردیم اما به طور حتم اگر جلسه‌ای تشکیل شود تمامی موارد از جمله بدهی‌ها را رصد می‌کنیم در ابتدا باید ببینیم این جلسه چه زمانی برگزار می‌شود و برنامه تقویمی برای تشکیل نشست در چه تاریخی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به طور حتم در جلسات مجمع گزارش‌های لازم ارائه می‌شود و به همین منظور ما نیز منتظر ارائه گزارش خواهیم ماند تا در نهایت ببینیم وضعیت به چه صورت خواهد بود تمامی فدراسیون‌ها گزارش‌های مالی را در جلسات خود ارائه می‌دهند و به همین منظور در جلسات مجمع از ارائه گزارش‌ها مالی مطلع خواهیم شد و سر فرصت حسابرسی می‌کنیم.

احمدی؛ نماینده استقلال در مجمع

احمدی درباره تزار مالی باشگاه استقلال گفت: هنوز تا این لحظه جلسه مجمع و نشست جدیدی برای بررسی مسائل برگزار نشده است اما تقریبا بعد از هماهنگی های لازم این امر صورت می گیرد .

وی درباره اینکه آیا در این نشست تراز مالی استقلال رصد می شود یا خیر افزود:به طور کلی مجمع به وظیفه قانونی خود در همه زمینه ها عمل می کند . به طور حتم با برگزاری مجمع همه مسائل از جمله تراز مالی را رصد می کنیم و این امر قانونی در مجمع است که با رصد مسائل به وظیفه خود عمل کند.

أوليائى؛ مدير عامل سابق باشگاه استقلال

کاظم اولیایی مدیر عامل سابق باشگاه استقلال درباره بدهی میلیاردی باشگاه استقلال گفت: در ابتدا باید بگویم اگر باشگاه‌ها متکی به دولت است پس چرا مدیران عامل را بدهکرار یا بستانکار می‌دانند؟ اما اگر باشگاه‌ها حرفه‌ای هستند بنابراین باید این اجازه را به آن‌ها بدهند تا آن‌ها درآمدزایی داشته باشد. اما وقتی بحث درآمدزایی به میان می‌آید می‌گویند باشگاه‌ها دولتی است معتقدم اگر روال به همین صورت پیش برود این وضعیت با هیچ کی به هیچ کی روبه‌رو است و نامشخص خواهد بود.

وی ادامه داد: عملا ما تمام راه‌های درامدزایی در فوتبال را بسته‌ایم و اجازه نمی‌دهیم این پتانسیل فعال و باشگاه‌ها از توان درآمدزایی خود بهره ببرند ما همیشه باشگاه استقلال و پرسپولیس را دولتی دیده‌ایم. واقعا اگر این دو باشگاه متکی به دوست هستند پس چرا همین ارگان مالیات این باشگاه‌ها را نمی‌پردازد؟؟ اگر دولت به موقع مالیات این باشگاه‌ها را پرداخت کند در آن صورت دیگر مدیران متهم نمی‌شوند. فوتبال حرفه‌ای ما در حال حاضر در یک بن‌بست گیر افتاده است و این اجازه را ندادیم تا از پتانسیل فوتبال بهره ببریم.

مدیر عامل سابق استقلال ادامه داد: طرح جامع باشگاه داری نیز از 10 سال پیش در مجلس شورای اسلامی در شور اول به تصویب رسیده و جهت برری بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارسال شده اما هنوز روی این طرح اقدامی صورت نگرفته و همین شرایط موجود باعث می‌شود ما به بن‌بست بخوریم در حال حاضر هم تظاهر‌گر هستیم که جدا از بحث مالیات‌ها پرداخت قرارداد‌های میلیاردی در فوتبال ما نیز باعث شده که فیفا برای باشگاه‌های ما محرومیت در نظر بگیرد. پس اینکه از باشگاه‌ها توقع دارند با وجود در اختیاز بودن در حوزه دولتی مالیات پرداخت کنند کار درستی نیست و تا زمانی که دولت باشگاه‌ها را اداره می‌کند همان مثال معروف شتر، گاو و پلنگ زبانزد است. دولت در نظر دارد مدیر باشد و هر آنچه که می‌گوید صورت بگیرد اما به طور حنم ما در آینده نمی‌توانیم فوتبال خوبی را داشته باشیم و باید بگویم به طور حتم با وضع موجود ما به بن‌بست می‌خوریم و هر روز این بن‌بست بدتر و ما گرفتار‌تر می‌شویم و با گذشت زمان هم هیچ‌ چیز حل نمی‌شود مگر اینکه طرح جامعی جهت اداره باشگاه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
وقتی ما مالیات می دهیم اینها هم باید الیات بدهند اگه نمیدهند منحل کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
واقعا عجیبه تا کی باید این شرایط ادامه داشته باشه واسه استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
در حالیکه لنگی ها بیشتر بدهکارند این ایت لنگی فقط اس اس ما رو تیتر کرده
آخرین اخبار