در صحن علنی صورت گرفت؛

واکنش تند حاجی به رد اخطار از سوی ریاست مجلس/فریادهایی که نظم جلسه را بهم ریخت

نماینده شاهین شهر در جریان اخطار رئیس کمیسیون اقتصادی در جریان بررسی مواد لایحه بودجه 96 و وارد نداستن این اخطار از سوی پزشکیان برای دقایقی با فریاد، جو مجلس را ناآرام کرد.

واکنش تند حاجی به رد اخطار از سوی ریاست مجلس/فریادهایی که نظم جلسه را بهم ریخت
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان با استناد به اصول ۵۲، ۵۳ و ۱۱۰ قانون اساسی در صحن علنی بعداز ظهر امروز (سه‌شنبه 4 اسفند ماه) مجلس خطاب به پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده دارد، گفت:‌ بند ج تبصره یک لایحه بودجه ۹۶ به معنای دادن چک سفید امضا به دولت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: هیچ عددی نمی‌تواند در حوزه درآمدی دولت آورده شود که مغایر اصول قانون اساسی باشد، ما با اصل این بند مخالف نیستیم اما با روش اِعمال مخالفیم.

پورابراهیمی خطاب به نمایندگان مجلس درخواست کرد اجازه دهند هر زمان دولت کسری بودجه پیدا کرد، کسری بودجه را در قالب لایحه متمم بودجه به مجلس بیاورد.

اما مسعود پزشکیان در پاسخ به وی این اخطار را وارد ندانست.

در ادامه با وارد نداستن این اخطار از سوی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر با فریادهای بلند و پی در پی گفت: چه کسی گفته اخطار وارد نیست. 

پزشکیان در واکنش به این نماینده معترض اظهار داشت:‌ با مشورتی که با کارشناسان داشتیم اخطار را وارد نمی‌دانم.

رئیس وقت مجلس از مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه درخواست کرد برای توضیح، پشت تریبون مجلس حاضر شود، اما حاجی دلیگانی همچنان به اعتراض و فریادهای بلندش ادامه داد و دقایقی از وقت جلسه علنی مجلس را دچار تنش کرد که در نهایت با حضور یافتن جمعی از نمایندگان اطراف وی، جلسه مجلس آرام شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۵
تمدن کجائی که یادت بخیر
آخرین اخبار