مفتح در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

گزارش رئیس دیوان محاسبات ار بازگشت 4هزار و 300میلیارد تومان به حساب خزانه و حساب‌های دولتی

سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: 4هزار و 300میلیارد تومان که بر خلاف قوانین و ضوابط هزینه می‌شده به حساب خزانه برگشت خورده و یا به حساب‌های اصلی بازگشت داده شده است.

"محمدمهدی مفتح" سخنگوی کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون جلسه امروز کمیسیون برنامه‌وبودجه و مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان داشت: امروز اولین جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه در سال 96 بود که از رئیس و دادستان و معاونین دیوان محاسبات دعوت شده بود تا در رابطه با گزارش اقدامات سال گذشته و همچنین اقدامات سال 96 این دیوان ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین دیوان محاسبات از نیمه دوم سال گذشته مشغول به کار شدند، افزود: مسئولین دیوان محاسبات مهمترین اقداماتی که علاوه بر امور جاری در دیوان محاسبات برای 6 ماهه سال 95 بیان کردند، گزارش تفریغ بودجه سال 94 بود که به مجلس تقدیم شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: موضوع دیگر جلسه امروز گزارش رئیس دیوان محاسبات از بازگشت 4هزار و 300میلیارد تومان به حساب خزانه و حساب‌های دولتی بود که مواردی که برخلاف قوانین و ضوابط هزینه می‌شده است به حساب خزانه برگشت خورده و یا به حساب‌های اصلی بازگشت داده شده است.

مفتح ادامه داد:  این 4هزار و 300میلیارد تومان شامل  برگشتی‌های حقوق‌های نجومی نیز به حساب خزانه یا حساب‌های اصلی است که بر اساس اقدامات و فعالیت‌هایی بوده که دیوان محاسبات داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین دیوان محاسبات در جلسه امروز برای سال 96 نیز مهمترین وظایف دیوان محاسبات را علاوه بر وظایف جاری، ایجاد حسابرسی در اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و دوم اینکه حسابرسی عملکرد را در دیوان محاسبات ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار