چهار کتاب جدید به بازار آمد

چهار عنوان کتاب جدید به همت دفتر نشر آثار علمی حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.

حقوق کودک در نظام حقوقی ایران منتشر شد
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روابط عمومی پردیس خواهران؛ کتاب حقوق کودک در نظام حقوقی ایران به صورت مشترک بین دفتر نشر پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) و بنیاد حقوقی میزان به رشته تحریر درآمد. موضوع حقوق کودک با توجه به تعریف نظام مبتنی بر فقه جمهوری اسلامی ایران از کودک، نحوه اعمال مجازات جرایم ارتکابی کودکان، فرایند دادرسی کیفری جرایم و غیره، ضرورت دارد براساس آخرین تغییرات قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری (1392) به طور دقیق بررسی شود.
 
این کتاب بر آن است تا ضمن احصای حقوق کودکان در حوزه کیفری از طریق مطالعه نظام حقوقی ایران و اسناد بین المللی به ویژه کنوانسیون حقوق کودک و پروتکل الحاقی آن، موضوع یادشده را بررسی کند.
 
حقوق کودک در نظام حقوقی ایران در دو فصل و پنج گفتار در 158 صفحه و با قیمت 120 هزار ریال آمادۀ ارائه به علاقه مندان است.
 
کتاب خواندن متون مطبوعاتی منتشر شد
 
کتاب خواندن متون مطبوعاتی به قلم ربابه پهلون باقری و ندا کاووسی چهارمین محصول مشترک پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) برای استفاده دانشجویان رشته های آموزش زبان انگلیسی و زبان و ادبیات انگلیسی با قیمت 200 هزار ریال به بازار نشر آمد.
 
الزامات و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن کریم منتشر شد 
 
کتاب حاضر با الهام از آموزه های نورانی قرآن کریم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه «حماسه اقتصادی» تدوین شده است.
 
در عصری که بحران های اقتصادی، بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا را در سراشیبی سقوط قرار داده و اقتصاد مبتنی بر سرمایه داری لیبرال نیز نتوانسته پاسخگوی نیازهای اساسی مردم باشد و از طرفی تولید کالاها به شکلی بیمارگونه به سمت مصرف گرایی محض رفته و زمینه اتلاف سرمایه های بشری را فراهم کرده است، این اقتصاد اسلامی است که به عنوان یکی از ضروریات جامعه اسلامی می تواند باعث استفاده بهینه از منابع محدود کشور و گفتمان غالب شود.
 
الزامات و مبانی اقتصاد اسلامی در قرآن کریم در 192 صفحه و با قیمت 100 هزار ریال توسط دفتر نشر آثار علمی حوزة معاونت پژوهشی و فناوری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق)علیه السلام( آمادۀ ارائه به علاقه مندان است.
  
جلد سوم دایره المعارف ادیان منتشر شد 
 
دایره المعارف ادیان نوشته ویرجلیس فرم از منابع معتبر حوزه «دین شناسی» است. این اثر با اینکه از تالیفات متاخر نیست اما از جامعیت، تنوع و دقت ویژه‌ای برخوردار است که آن را متمایز از تالیفات دیگر با مضمون مشابه در این حوزه کرده است. در این اثر، اطلاعات مربوط به ادیان ابتدایی، ادیان قدیمی و ادیان زنده جهان جمع آوری شده است.
 
در این اثر که مدخل‌ها به ترتیب الفبای انگلیسی و ترجمه فارسی چیده شده است، اطلاعات بسیار مفیدی در حوزه دین‌پژوهی و مطالعات مقایسه‌ای در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. برای ترجمه این دایره المعارف مجموعه‌ای از متخصصان و مترجمان حوزه ادیان و عرفان همکاری کرده اند.
 
دایره المعارف ادیان در 274 صفحه و با قیمت 155 هزار ریال توسط دفتر نشر آثار علمی حوزه معاونت پژوهشی و فناوری پردیس خواهران دانشگاه امام صادق (ع) آماده ارائه به علاقه‌مندان است.
 
 
انتهای پیام/

 
 
 
 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار