سخنگوی شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه:

مواضع جشنواره ادبی شهید غنی‌پور تغییر نمی‌کند/گرایش سیاسی صاحبان اثر مهم نیست

هیچ تغییری در مواضع جایزه ادبی شهید غنی‌پور اتفاق نیفتاده است و برایمان مهم نیست صاحب اثر به کدام جناح سیاسی گرایش داشته باشد.

مواضع جشنواره ادبی شهید غنی‌پور تغییر نمی کند/گرایش سیاسی صاحبان اثر مهم نیستبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور صبح امروز در دفتر کمک درسی با حضور محمد ناصری سخنگوی شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه، ابراهیم زاهدی مطلق عضو هیئت داوران جایزه ادبی شهید غنی‌پور برگزار شد.

در این مراسم محمد ناصری سخنگوی شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه در خصوص جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور گفت: شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه ضمن احترام به سلایق افراد مختلف در انتخاب کتاب اصول زیر را رعایت می‌کند. این جشنواره مزین به نام شهید غنی‌پور است و این شورا و مسجد جواد الائمه هیچ وابستگی فکری و اجرایی به سازمان، نهاد و شخص حقیقی و حقوقی دیگری ندارد نام این جشنواره تحت هیچ شرایط قابل تغییر نیست و منتخب جشنواره از میان کتاب‌هایی خواهد بود که با موازین اخلاقی شهید غنی‌پور مطابقت کند.

وی افزود: جایزه ادبی شهید غنی‌پور از کیفیت ادبیات داستانی دفاع می‌کند و به معرفی آثاری در جامعه می‌پردازد که از وجوه مختلف اثری برجسته باشد ممکن است یک نهادی مواضع این جایزه ادبی را نپذیرد اما ما هیچ تغییری در مواضعمان اتفاق نیافتاده است ما موضعمان نسبت به اثر مشخص می‌کنیم و برایمان مهم نیست صاحب اثر به کدام جناح سیاسی گرایش داشته باشد.

سخنگوی شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه در خصوص آثار رسیده به جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کتاب های بهتری داشتیم هیچ موقع در جشنواره شهید غنی‌پور کتابی که مفاهیم غیراخلاقی داشته باشد شایسته تقدیر و برگزیده ما نبوده است. در بخش کودک 150 کتاب ، در بخش نوجوان 120 کتاب، حوزه دفاع مقدس 181 اثر و بخش آزاد 2077 اثر شناسایی شد برخی آثار به نام رمان ثبت شده بودند که اصلا رمان بودند.

 در ادامه مراسم ابراهیم زاهدی مطلق عضو هیئت داوران جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور گفت: به طور عمده دست مایه نویسندگان ما جنگ و انقلاب اسلامی است شما کاری نمی‌بینید که مسئله‌اش این موضوعات نباشد.

در پایان مراسم ناصر نادری عضو هیئت داوران بخش کودک جشنواره شهید حبیب غنی‌پور در خصوص وضعیت بخش کودک و نوجوان بیان کرد: هنگامی که وضعیت نثر را مطالعه می‌کنیم تحلیل های منفی‌بافانه از این وضعیت می‌بینیم وضعیت نثر ما تا مرز ایده‌ال فاصله دارد اما با توجه به رفتار زبانی و موضوعی بی انصافی است که تحلیلی منفی از آن داشته باشیم.

وی افزود: در بخش ادبیات داستانی تعریفی در مجموع می‌توان تحلیل مثبت‌انگارانه داشت چهره های قدیمی ادبیات خردسال و تازه‌نفس را می‌بینیم وضعیت کتاب سازی و تصویرسازی ما در حوزه کودک در آسیا و خاورمیانه قابل عرضه است.

وی افزود: اگر بخواهیم آموزه‌های اخلاقی و باورهای دینی‌مان خوب ارائه دهیم یکی از راه‌هایش همین مبادلات فرهنگی است کودک یعنی نشاط و همه این را قبول داریم متاسفانه از آلان چه بخواهیم چه نخواهیم به کارهای ترجمه‌ای به لحاظ شگردهای زبانی اقبال بیشتری می‌شود آنها آثار خود را به صورت باکس و مجموعه‌ای تولید می‌کنند .

عضو هیئت داوران بخش کودکان جشنواره شهید حبیب غنی‌پور با اشاره به توصیه خود به ناشران برای تولید آثار حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: توصیه می‌کنم ناشران کار مجموعه‌ای در حوزه کودک و نوجوان تولید کنند. نمره کتاب‌سازی در بخش تالیف وضعیت خوبی می‌دانم در این حوزه نسل جوان و خوبی داریم که به مراتب بهتر از مسئولان فرهنگی در این زمینه کار می‌کنند. کتاب برگزیده در بخش کودک جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور نداریم.


انتهای پیام/
برچسب ها: جایزه ، ادبی ، غنی‌پور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار