مسجدجامعی:

مرمت خانه جلال و سیمین باید بر اساس اصول باشد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر به مرمت خانه جلال و سیمین در منطقه یک دقت نشود، دیگر خانه‌ای با هویت جلال و سیمین نداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، پس از اظهارات دبیر دبیران شورایاری منطقه یک با اشاره به وضعیت نامناسب برج‌سازی در منطقه یک اظهار داشت: خاطرات و طبیعت شهر را حراج کردیم، اما نمی‌دانیم این حراج چه قیمتی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شمیرانات به دلیل کوه‌هایش معروف بوده است، تصریح کرد: این روز‌ها کارهای عجیب و غریبی در منطقه یک انجام می‌شود، به شکلی که خود شهرداری نیز تعجب می‌کند.

مسجدجامعی به مرمت خانه جلال و سیمین اشاره کرد و گفت: این خانه پاتوق تعداد زیادی از اهالی شعر و هنر بوده، اما مرمت انجام شده بر اساس اصول انجام نشده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر در مرمت این خانه‌ها دقت نشود، دیگر خانه‌ای با هویت جلال و سیمین نداریم و خاطرات آن‌ها آسیب خواهد دید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خانه نیما یوشیج به خانه جلال و سیمین بسیار نزدیک است، یادآور شد: هیچ شاعری به اندازه نیما به گردن ادبیات شعر فارسی حق ندارد.

مسجدجامعی تاکید کرد: پیشنهاد دارم شهرداری منطقه یک از این خانه محافظت کند تا در صورت تملک، به خانه شعر تبدل شود.

وی گفت: با ساخت و ساز در محله دزاشیب باعث از بین رفتن ماهی‌های قرمز شده ایم، چراکه ساخت و سازهای زیادی در منطقه یک انجام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار