راستگو تاکید کرد؛

هنوز از جسد زنی که درکانال افتاد خبری نیست

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز از جسد زنی که درکانال افتاد خبری نیست، گفت: این در حالی است که برخی اعضای شورا به مسئله شبکه آبهای سطحی بی توجهند.

هنوز از جسد زنی که درکانال افتاد خبری نیستبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، الهه راستگو رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در سیصد و سی و دومین جلسه شورا  و در نخستین تذکر پیش از دستور، اظهارداشت: اگرچه شرایط جوی سبب بارش باران در بیشتر نقاط کشور شده اما عدم آمادگی لازم خسارتهایی را در نقاط شهری و روستایی موجب شده که لزوم توجه جدی به آن ضروری است.

وی با بیان اینکه تذکرم ناظر به شبکه های آبهای سطحی شهر تهران است افزود: طول شبکه جمع آوری آبهای سطحی تهران در حدود 500 کیلومتر است که شبکه حیاتی تهران را شکل می دهد و قطعا تداوم بارشها در صورت عدم هدایت صحیح رحمت الهی را به رنج بلا و بحران تبدیل خواهد کرد.

رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در ادامه به نگهداشت و تجهیز این شبکه اشاره کرد و گفت: شرکت خاکریز آب شهرداری تهران باید به عنوان محور اصلی شبکه های آبهای سطحی هماهنگی های لازم را با شهرداری های مناطق به منظور بهره برداری صحیح و نگهداشت اصولی از این شبکه ها داشته باشد و این در حالی است که در حال حاضر از نقشه دقیق، بروز و هماهنگی که بر اساس آن عملیات مربوط به حوزه آبهای سطحی در شهر تهران انجام شود برخوردار نیستیم.

راستگو تهیه این نقشه را با توجه به شبکه پیوسته ای از رود دره ها، قنوات، کانالها و جویها ضرورت دانست و افزود: متاسفانه این حوزه عملیاتی و بسیارمهم شهرداری تهران بهره بردار و متولی مشخصی ندارد که اگر داشت با حادثه تاسف بار مرگ یک زن در یکی از کانالها که هنوزجید وی هم پیدا نشده و اطلاع جدیدی از او در دست نیست مواجه نبودیم.

وی با گلایه از بی توجهی اعضای شورا به این مسئله جدی تاکید کرد: اعضای شورا به این موضوع مهم توجه نمی کنند.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در پایان بیان کرد: کانال سرخه حصار، مسیر برگردان غرب کانال ابوذر و همه ی کانالهای اصلی و فرعی شهرتهران باید به دقت بررسی و ایمن سازی و به توریهای محافظ مجهز شوند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری در شهر نباشیم ولذت بارش باران رابرای خود و دیگر شهروندان به یک بحران تبدیل نکنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار