آباد مطرح کرد؛

همه‌ی ما شهروند افتخاری خوزستان باشیم

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: همه‌ی ما شهروند افتخاری خوزستان باشیم و به قدر خودمان برای بازسازی این شهر فکر کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران در سیصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر رسیدگی به شهر خوزستان داشتند.

وی افزود: سی و چند سال مردم خوزستان خسته از جنگ زندگی می‌کنند و این مشکلات موجود هم یک روزه ایجاد نشده و نتیجه همان جنگ است و امروز هم مردم خوزستان به دفاع از مرز‌های مشترک با کشور عراق مشغول هستند.

رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر تهران بیان داشت: اتفاقی که در زمان جنگ برای خوزستان افتاد یک جریان ملی بود که همه‌ی مردم کشور در خوزستان حضور داشتند.

آباد تصریح کرد: با توجه به شناسایی نقاط بحرانی تولید ریزگرد‌ها، آیا نمی‌توانیم مبلغ ۱۷۰۰ میلیارد را برای شهر خوزستان تأمین کنیم که مشکلات بر طرف شود.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد نفت کشور در منطقه جنوب تولید می‌شود، اگر کل نفت تولیدی ۳ میلیون و ۹۰۰ بشکه باشد، حدود ۳ میلیون بشکه آن در جنوب تولید می‌شود که به قیمت نفت امروز مبلغ آن برابر با ۶۴۲ میلیارد دلار می‌شود، همچنین ۱۴ میلیارد دلار هم از فروش محصولات پتروشیمی برای کشور ازر آوری داشتیم که نصف آن از خوزستان صادر می‌شود، حال اگر دولت فقط پول کمتر از یک ساعت تولید نفت کشور را صرف خوزستان کند مشکلات حل می‌شود. چند وزیر دیگر باید از سمت خود کناره گیری کنند تا مشکل خوزستان حل شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران گفت: فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با خوزستان را جدی بگیریم و همان طور که در زمان جنگ جمعیت مردم خوزستان را ۳۵ میلیون یعنی تمام کشور اعلام می‌کردند، امروز هم ما همه شهروند افتخاری خوزستان باشیم و به قدر خودمان برای باز سازی این شهر فکر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار