گودرزی در مخالفت با بودجه 96:

بودجه آموزش و پرورش در سال 96 همچنان کمرنگ است/ بودجه صداوسیما باید افزایش یابد

نماینده مردم ممسنی گفت: موضوع افزایش حقوق فرهنگیان و همچنین بازنشستگان کشوری و لشکری در بودجه 96 کمرنگ دیده شده است.

بودجه آموزش و پرورش در سال 96 همچنان کمرنگ است/ بودجه صداوسیما باید افزایش یابد
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم به عنوان اولین مخالف کلیات بودجه در صحن علنی امروز دوشنبه 2 اسفندماه ضمن تشکر از زحمات اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 96 اظهار داشت: براساس نظام بودجه‌ریزی میزان بودجه باید هماهنگ با عملیات‌ها باشد و برای تأمین منبع آن و هم تحقق آن عملیات در بودجه مبالغی اختصاص داده شود که این موضوع در بودجه سال 96 دیده نشده است.

وی ادامه داد: در مواردی که خواسته شده میزان وابستگی به نفت کاهش پیدا کند منابع درآمدی مانند مالیات قرار داده شده که این امر به مردم فشار بسیاری وارد می‌کند.

گودرزی تصریح کرد: متأسفانه نگاه به آموزش و پرورش نیز در بودجه امسال آنطور که باید نبوده است، با نگاهی به کشورهای توسعه یافته در دنیا می‌بینیم که آنها دارای یک آموزش و پرورش قوی هستند اما بودجه سال 96 همان تراژدی همیشگی را در مورد فرهنگیان اجرا کرده است.

نماینده مردم ممسنی و رستم گفت: آموزش و پرورش تنها 5 هزار میلیارد تومان برای ارائه بدهی‌هایش و 20 هزار میلیارد تومان برای نوسازی زیرساخت‌ها نیاز دارد، آیا این مبالغ در بودجه سال 96 دیده شده است؟ 

گودرزی تأکید کرد: سند تحول را چه کسی باید متحول کند؟ چه کسی باید استانداردها را در مورد آموزش و پرورش پیاده کند؟ فرهنگیان چگونه با شرایط سخت زندگی و این حقوق منزلت خود را داشته باشند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: باید تضمین‌های لازم در بودجه سال 96 برای اجرایی شدن موارد آورده شده وجود داشته باشد، حقوق کم معلمان حتی پاسخگوی دغدغه‌های ابتدایی آنها هم نیست چه برسد به حفظ منزلت و کرامت شغل و تزریق دانش به جامعه.

گودرزی با بیان اینکه پاداش پایان خدمت آموزش و پرورش در مقایسه با برخی دستگاه‌ها بسیار نازل است، گفت: دولت 5 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش فرهنگیان بدهکار است که باید پرداخت کند.

نماینده مردم ممسنی و رستم با اشاره به اینکه ما اعلام کرده‌ایم کمتر از دریافت 3 میلیون تومان در ماه زیر خط فقر محسوب می‌شود، افزود: حال بازنشستگانی که بخاطر مسائل زندگی‌شان، هزینه‌های زندگی‌شان افزایش یافته چگونه باید با این حقوق‌های دریافتی پاسخگوی خانواده باشند.

وی ادامه داد: بنده نمی‌گویم معذورات کشور را نبینیم اما دیگر با نگاهی شعاری نیز به این مسائل نگاه نکنیم، اکنون بازنشستگان کشوری و لشکری در کشور با حقوق‌های ناچیز دارای مشکلات بسیاری هستند.

گودرزی با بیان اینکه در بودجه سال 96 به بخش کشاورزی به ویژه بخش مدیریت آب کم توجهی شده است، گفت: سدهایی در کشور وجود دارد که بیشتر از 25 سال از بحث کارشناسی آنها می‌گذرد و هنوز اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در پایان خاطر نشان کرد: امروز یک بخش بی بی سی بیشتر از صداوسیمای ما هزینه دارد و بنده ضمن انتقاد به برخی اقدامات صداوسیما لازم می‌دانم برای ارتقای صداوسیما بودجه لازم تدارک دیده شود.

انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار