گودرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانونگذار مکانیزم برگزاری اجتماعات و تامین امنیت آن را مشخص کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: موضوع طرح تامین امنیت اجتماعات، تأمین امنیت جلسات است که قانونگذار مکانیزم اجرای آن را مشخص کرده است.

ذز
مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارمجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح دو فوریتی تامین امنیت اجتماعات اظهار داشت: قانون اساسی به صراحت درباره برگزاری تجمعات و سخنرانی‌ها پرداخته است، برگزاری چنین مراسماتی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و گواه وجود آزادی‌های مدنی در کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قوانین درباره نحوه برگزاری سخنرانی‌ها و تجمعات فرآیند مشخصی وجود دارد لذا هر اقدامی در این زمینه باید در چهارچوب قانونی باشد.

وی تصریح کرد: با وجود قوانین روشن اگر شخص یا اشخاصی بخواهند به این گونه مجالس جهت‌گیری سیاسی خاصی بدهند باعث خطا و اجحاف در اهداف آن می‌شوند.

گودرزی افزود: طرح برقراری امنیت در مجالس سخنرانی صرفا برای ایجاد امنیت است و کاری به طرح سوال در این مجالس ندارد چرا که پرسش سوال در سخنرانی‌ها از سوی مردم امری طبیعی است و حتی برخی جلسات به صورت پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره هدف مطرح کردن طرح فوق بیان داشت: مکانیزم سوال کردن در جلسات مشخص است و پاسخ این سوالات معلوم و هدف مطرح شدن چنین طرحی این است که اگر کسی با هدف خاصی قصد بر هم زدن نظم و امنیت جلسه را داشته باشد، مانع آن شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی شائبه‌ها در این طرح مطرح شده که می‌گوید در مجالس سخنرانی کسی حق سوال کردن ندارد، گفت: اصلا در این طرح چنین چیزی وجود ندارد که کسی حق سوال کردن نداشته باشد، موضوع طرح، تأمین امنیت جلسات است که قانونگذار مکانیزم اجرای آن را مشخص کرده است.

گودرزی ادامه داد: البته در برخی جلسات شاهد بودیم که عده‌ای با طرح موضوعاتی قصد داشتند جلسه را تحت شعاع اهداف خود قرار دهند به همین خاطر قانونگذار برای اینکه حق مردم در جلسات محفوظ بماند و جلسه به هدف تعیین شده خود برسد همه موارد را مورد بررسی قرار داده و گفته اگر کسی با هدف اخلال در جلسه موضوعی را مطرح کند با او برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع که کسی حق سوال کردن ندارد بی‌اساس است چرا که سوال کردن حق حضار در جلسه است و کسی که به عنوان سخنران در جلسه حضور دارد باید پاسخگوی افکار و سوالات مطرح شده باشد.

گودرزی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: طرح تامین امنیت اجتماعات به دنبال ایجاد بستر و امنیت لازم برای کسانی است که سوال و پرسش حق آنهاست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار