اقدام زیر‌بنایی در حوزه سلامت نیازمند توسعه و کاربرد فناوری است

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر گفت: در عصر حاضر اقدام زیر‌بنایی در حوزه سلامت نیازمند توسعه و کاربرد فناوری‌های لازم می‌باشد.

مهدی احسانیان معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در عصر حاضر اقدام زیربنایی در حوزه سلامت نیازمند توسعه و کاربرد فناوری است، این مهم در کنار رشد روزافزون صنایع و فناوری‌های مرتبط با حوزه سلامت از جمله فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در این حوزه می‌باشد.

وی ادامه داد: تحولاتی که استفاده از ابزار و فناوری‌های جدید را در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ممکن ساخته و ضمن بهبود عملکرد و کیفیت خدمات افزایش دقت و بازدهی انسانی و اقتصادی را به ارمغان آورده است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر بیان کرد: تجهیزات نوین پزشکی بستری برای استفاده از ابزارهای توانمند پردازشی هوشمند را فراهم آورده تا فعالیت‌های درمانی با خلاقیت، دقت و صحت بیشتری انجام پذیرد.

احسانیان گفت: در این میان نقش و جایگاه فناوری در بهبود کارآیی و اثربخشی خدمات حوزه سلامت و تأثیر آن بر عملکرد پزشک و گذر از محدودیت‌ها روش‌های مرسوم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی زمینه را برای مزیت رقابتی و استفاده از فناوری‌های جدید را فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: از همین رو موازات نفوذ فناوری در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمانی با تغییرات قابل توجهی در حوزه کارکرد فعالیت خود مواجه ساخته است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اضافه کرد: در توسعه کاربرد علوم مختلف مهندسی و فناوری‌های مرتبط در حوزه سلامت و پزشکی یک هدف مشترک وجود دارد و آن تسهیل در کار درمان و افزایش کیفیت خدمات و به طبع آن رضایت بیماران است که در قالب سیستم و ابزارها از جمله سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستانی و سیستم‌های درمانی و جراحی و تجهیزات هوشمند پزشکی و داروهای نو محقق گردیده است.

احسانیان یادآور شد: امید است دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به پشتوانه سابقه درخشان خود در حوزه‌های مختلف مهندسی با گسترش تعاملات و همکاری با متخصصین گرایش‌های مختلف پزشکی و درمانی در مسیر افزایش تولید محصولات و ارائه خدمات فناورانه در حوزه بهداشت و درمان در داخل کشور گامی موثر ایفا نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار