۳۹ پارک علم و فناوری و هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد/ استقبال کم دانش آموزان از رشته های علوم پایه

وزیر علوم از استقرار ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در اولین همایش روز فناوری سلامت که در مجتمع آموزشی و پژوهشی نیایش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به ۳۹ پارک علم و فناوری در دانشگاه های کشور گفت: خوشبختانه حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در ۳۹ پارک علم و فناوری استقرار یافته‌اند که اکنون رشته‌های مهم پزشکی در دانشگاه‌های زیادی مستقر هستند.

وی بیان کرد: همچنین تولیدمحصولات جدید، توجه به رشته‌های علوم پزشکی جزو مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است. 

فرهادی با بیان اینکه امروز حد و مرزی بین علوم نیست و هم‌افزایی باید میان رشته‌ها زیادتر شود، تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی هم مانند سایر دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم، سیاست گذاری جامع در توسعه علم و فناوری داشته‌اند و خوشبختانه تولیدات علمی در حال افزایش است.

وی افزود: اکنون ۳۹ پارک علم و فناوری داریم که رتبه بندی شده‌اند و برخی غیرفعال و بعضی در حال فعال شدن هستند که درون پارک‌های علم و فناوری حدود ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان مستقر هستند.

وزیر علوم ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد استقبال از رشته‌های علوم پایه تا حدودی کاهش یافته است که این کار جامعه را متزلزل می‌کند.

وی اظهار داشت: ۱۷ رشته علمی و فناوری در علوم اعصاب می‌توانیم داشته باشیم که یکی از رشته‌های علوم محسوب شده است.

وی تصریح کرد: تکنولوژی برای درمان نیست بلکه برای پیگیری فناوری می‌باشد و بنابراین باید آمیختگی علوم را مورد توجه قرار داد و بهره‌مند شدن از علم روز را در اولویت قرار داد.

وزیر علوم افزود: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع و مرکزی وزارت علوم، تجهیزات خاص و متمرکزی را دارا و آماده خدمت و سرویس دهی هستند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار