اردبیل؛

ارتفاع برف در نیر به 82 سانتی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: ارتفاع بارش برف در شهرستان نیر به 82 سانتی‌متر رسید و شهرستان نیر دیشب یکی از سردترین شهرهای کشور بود که مردم این شهرستان هوای بسیار سردی را تجربه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی‌ دولتی‌مهر افزود: بارش شدید برف که از دو روز گذشته بیشتر مناطق استان اردبیل را در بر گرفته بود باعث خوشحالی کشاورزان و از سویی دیگر ایجاد اختلال در روند عبور و مرور همشهریان شد که دراین میان بیشترین ارتفاع بارش برف در شهرستان نیر با 82 سانتیمتر گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش برف در شهرستان نیر 42 سانتی‌متر، سرعین 31 و اردبیل نیز 26 سانتیمتر گزارش شده است، گفت: دمای شهرستان نیر هم‌اکنون به 23- درجه رسیده و نیز دمای شهر اردبیل در حال‌حاضر 20- است.

دولتی مهر با اشاره به اینکه سامانه هوای سرد از امشب از منطقه خارج می‌شود، اظهار کرد: تا آخر هفته جوی پایدار همراه با افزایش دما، ‌وزش خفیف باد و آسمانی ابری در استان را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بارش برف و سردی هوا امروز سختیها و خوشیهای زیادی را برای مردم اردبیل به دنبال داشت و علی‌رغم اینکه در رفت‌وآمد همشهریان و تردد وسایل نقلیه خللی وارد کرد اما این بارش برف باعث خوشحالی کشاورزان منطقه شد که نوید سالی پربار را برای کشاورزان منطقه به همراه داشت.

انتقال پیرزن بیمار با تراکتور به بیمارستان

به دلیل بارش شدید برف و کولاک که امکان حضور خودروی امداد و آمبولانس در روستای محمدقولو قشلاقی بخش ارشق مشگین‌شهر وجود نداشت با همکاری بخشداری ارشق تراکتوری برای امدادرسانی و انتقال پیرزن بیمار که از اهالی این روستا بود به مرکز روستا انتقال داده شد و علی‌رغم کولاک شدید برف و بارش سنگین در نهایت این بانوی مسن با تراکتور به ارشق و از آنجا برای مداوا و درمان با خودرو به بیمارستان اردبیل انتقال داده شد.

بارش برف که باعث مسدود شدن بسیاری از راههای روستایی نیز شده است نگرانی اهالی روستاها را نیز به دنبال داشته و این در حالی است که تلاش راهداران نیز برای بازگشایی راههای روستایی همچنان با جدیت ادامه دارد.

هم‌اکنون هوایی بسیار سرد در مناطق مختلف اردبیل حاکم بوده و علی‌رغم این هوای سرد نیروهای راهداری در جاده‌ها مستقر بوده و مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

ارتفاع برف در نیر به 82 سانتی‌متر رسید

بازار ساخت آدم‌برفی و گلوله‌برفی در اردبیل داغ شد

براثر برودت هوا و بارش برف امروز مدارس اردبیل و دانشگاه‌ها و آموزش عالی اردبیل به تعطیلی کشانده شد و این امر سبب خوشحالی کودکان شده و بازار ساخت آدم‌برفی را نیز داغ کرد تا کودکان یک روز خوب و خوش را در کنار خناواده‌های خود به ثبت برسانند.

دانش‌آموزانی که از تعطیلی مدارس خوشحال بودند علی‌رغم سردی هوا به کوچه‌ها رفته و با بر تن کردن لباس گرم و شال و کلاه زمستانی در کنار دوستان و خانواده‌های خود آدم برفی درست کرده و خاطرات خوشی را در این روز سرد به ثبت رساندند.

هم‌اکنون نیز بیشتر مناطق استان اردبیل رخت سفید بر تن کرده و این امر علی‌رغم اینکه سبب اختلال در تردد مردم استان شده ولی بارش برف و این نعمت الهی خوشحالی کشاورزان را نیز به دنبال داشت که این نزولات آسمانی نوید سال خوبی برای کشاورزان را می‌دهد.

ارتفاع برف در نیر به 82 سانتی‌متر رسید

همت جوانان روستایی برای بازگشایی کوچه‌ها

یکی از نکات جالب توجه بارش برف در اردبیل همت جوانان روستای تازه‌کند شریف‌آباد اردبیل برای بازگشایی معابر بود که با تراکتور و در هوایی سرد نسبت به بازگشایی کوچه‌ها و معابر روستایی اقدام کردند که این امر نشان از غیرت و تعصب جوانان روستایی دارد.

علی‌رغم سردی و برودت هوا جوانان روستایی نسبت به تسهیل روند رفت و آمد اهالی و بازگشایی کوچه‌ها اقدام کردند تا مشارکت خود را با راهداران که در این چند روز تلاش بسیاری را در جاده‌ها انجام دادند اعلام کنند.

برف و سردی هوا امروز در اردبیل صحنه‌های جالب توجهی را رقم زد و امروز خاطرات خوب و بدی در برف اردبیل به ثبت رسید که برای همیشه این خاطرات در تاریخ زمستان استان اردبیل ماندگار خواهد بود.

ارتفاع برف در نیر به 82 سانتی‌متر رسید

تمام جاده‌های مواصلاتی اردبیل باز است

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر تمامی جاده‌های مواصلاتی، مه‌گیر و کوهستانی استان اردبیل بازگشایی شده است و امکان تردد دراین محورها بدون زنجیرچرخ نیز وجود دارد.

سرهنگ سید حجت فتاحی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیشتر جاده‌های استان اردبیل خیس و لغزنده است، ‌افزود: از رانندگان انتظار داریم سرعت مطمئنه را مبنای کار خود قرار دهند تا شاهد هیچگونه حادثه دلخراشی در محورهای اردبیل نباشیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر کولاک خفیف محور صائین و اسالم را در بر گرفته است و انتظار داریم از رانندگان در این محورها خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند تا سفر خوب و خوشی را برای خود رقم بزنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.