بهره‌برداری از ۵ پروژه بزرگ صنعتی تربت‌جام

تا ۶ ماه آینده ۵ پروژه بزرگ صنعتی و تولیدی با اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرستان تربت جامبه بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رستمی فرماندار شهرستان تربت‌جام با بیان اینکه پروژه‌های صنعتی در کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان نقش قابل توجهی داردگفت:شیشه آذر مینا ۶ ماه دیگر، فراورده سیلیس تا پایان سال و کشتارگاه‌های دام و طیور تا ۳ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۷۵ پروژه عمرانی در دهه فجر بااعتباری به مبلغ ۳۲ میلیارد ریال افزود: با بودجه اختصاص‌یافته فعلی به شهرستان بیش از ۱۱ سال طول خواهد کشید تا پروژه‌های نیمه‌تمام که ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان تربت‌جام با اشاره به ۱۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در بخش نصرآباد تربت‌جام نیز گفت: پروژه‌های بخش نصرآباد شامل آسفالت معابر روستای رباط سمنگان و خیرآباد، دفتر پیشخوان دولت کاریز نو، ساختمان دهیاری مومن‌آباد و سما خون، آسفالت راه روستایی کلاته بزرگ، زمین ورزشی روستای سماخون، طرح هادی روستای حسن‌آباد، کمیته امداد حضرت امام در شهر نصرآباد و بهره‌برداری بوستان خطی و آسفالت و بهسازی معابر شهر است.

علی رستمی با اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های بخش پایین جام با اعتبار ۳ میلیارد تومان افزود: پروژه‌های این بخش شامل مدرسه دو کلاسه، آسفالت معابر، تقویت شبکه برق، تجهیز مرکز خدمات جامع سلامت و تجهیز دهیاری‌ها بود که به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی با اعتبار ۵ میلیارد تومان گفت: پروژه‌های بخش مرکزی شامل افتتاح گلخانه گیاهی آلوئه‌ورا، آبرسانی و آسفالت معابر روستایی امغان، طرح‌های هادی روستاهای محمودآباد علیا، تیمنک سفلی و کلاته مروی، افتتاح ساختمان دهیاری و آتش‌نشانی و آب‌رسانی مجتمع موسی‌آباد است. همچنین پروژه آب‌رسانی به روستاهای بیدک، یکه پسته، قلعه سرخ، چاه مزار و درس آخوند با اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

وی پروژه‌های عمرانی بخش صالح‌آباد را ۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال، مبلغ ۱۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی صالح‌آباد اختصاص‌یافته است که امیدواریم با ادامه عملیات گازرسانی به روستاها، بخشی از عقب‌ماندگی منطقه جبران شود.

فرماندار تربت‌جام اجرای راهبردهای امنیت پایدار، تخصیص سهم مناسب اعتبارات بخش، ثبات مدیریت سیاسی، انتصاب مدیران توانمند و اولویت دادن به محرومیت‌زدایی و ارتقای بخش را برای توسعه منطقه ضروری دانست و گفت: پروژه‌های بهره‌برداری شده در این بخش شامل افتتاح خوابگاه دانش‌آموزی، سالن ورزشی چندمنظوره، مرکز اسکان فرهنگیان، مرکز آزمون مجازی، آزمایشگاه مرکزی و گازرسانی به روستاهای مهدی‌آباد و سقر چشمه است که بااعتبار ۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رستمی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بخش بوژگان بااعتبار بالغ‌بر ۱۷ میلیارد ریال گفت: پروژه‌های عمرانی شامل مدرسه چهار کلاسه، تعویض و تقویت شبکه برق، آبیاری تحت‌فشار، آسفالت معابر شهر احمدآباد و میدان ورزشی روباز نیل شهر است و مرکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت روستایی نیز کلنگ زنی شد.

وی به فعالیت و تولید آزمایشی کارخانه سیمان غرب آسیا پس از ۱۲ سال انتظار اشاره کرد و افزود: طرحی که باید ۴۰ ماه اجرا می‌شد با ۱۰۰ ماه تأخیر امروز مراحل پایانی و نهایی راه‌اندازی کامل خود را طی می‌کند. این آغازی بر پایان دغدغه و نگرانی‌هایی است که بیش از یک دهه مردم، سهامداران و مسئولان را آزار داده است.

فرماندار تربت‌جام گفت: پروژه بلاتکلیف دیگر این منطقه، مجتمع فولاد است که بنا به مشکلاتی که در زمینه سرمایه‌گذاری از سوی بانک ملی ایران و مدیرعامل اسبق این بانک داشت، تغییراتی در نوع مجوز آن داشت و به‌زودی فولاد تربت‌جام نیز تعیینتکلیف خواهد شد.

رستمی با اشاره به راه‌اندازی کمیته_امداد امام خمینی (ره) در شهرنصرآباد افزود: این شهر با ۲ هزار مددجو نیاز به راه‌اندازی کمیته امداد داشت و امسال در دهه مبارک فجر با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان، مردم شاهد افتتاح آن بودند. با این کار مددجویان نصرآباد دیگر نیازی به رفت‌وآمد به تربت‌جام و تحمیل هزینه‌های اضافه ندارند.

انتهای پیام//م. ط.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.