اولتیماتوم فرانسه به آمریکا درمورد تلاش برای تضعیف اروپا

وزیر امور خارجه فرانسه به آمریکا هشدار داد هر نوع تلاش برای تضعیف قدرت اروپا محکوم به شکست است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "ژان مارک آیرو"، وزیر امور خارجه فرانسه، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی "ژورنال دو دیمانش" به حملات مکرر رئیس جمهور آمریکا علیه اروپا اشاره کرد و اظهار داشت: مطمئن هستم تلاش آمریکا برای ایجاد اختلاف و سلطه بر اروپا به بن‌بست می‌رسد. 

آیرو در ادامه سخنانش افزود: آمریکا در آن حد توان و ظرفیت ندارند تا بتواند همانند مزایایی که اتحادیه اروپا به اعضایش پیشنهاد کرده است، ارائه دهد. حتی ممکن است "ترزا می" نیز باوجود حمایت از برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) مجبور به اعتراف شود، داشتن اروپا به عنوان یک متحد قدرتمند به سود آمریکا است.

آیرو خاطرنشان کرد: برخی اظهار نظرات از سوی مقامات آمریکایی و روسی این تصور را به وجود می‌آورد که آنها به دنبال تضعیف اروپا هستند. به عنوان مثال روسیه از نامزدهایی مانند "فرانسوا فیون" از جناح راست فرانسه، و "مارین لوپن"، رهبر راست افراطی، حمایت می‌کند؛ اما شخصی مانند "امانوئل مکرون" با دیدگاهی مستقل و علاقمند به باقی ماندن کشورها در اتحادیه اروپا مورد حملات سایبری قرار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه فرانسه در پایان تاکید کرد کشورش هیچگونه مداخله خارجی را، چه از جانب روسیه و چه آمریکا، در انتخابات ریاست جمهوری‌اش نمی‌پذیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار