هشدار فرانسه به روسیه درخصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری

دولت فرانسه به روسیه هشدار داد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "ژان مارک آیرو"، وزیر امور خارجه فرانسه، در پارلمان این کشور اظهار داشت: ما به هیچ کشوری از جمله روسیه اجازه نخواهیم داد در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان دخالت کند. فرانسه در این باره محدودیت‌هایی را اعمال خواهد کرد. کسی نمی‌تواند بر انتخاب مردم فرانسه نظری را تحمیل کند و هیچ کشور خارجی اجازه ندارد رئیس جمهور بعدی ما را تعیین کند. 

"امانوئل ماکرون"، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مدعی شده است هکرهای روسی در ماه گذشته چند صد حمله سایبری به سرورهای کمپین انتخاباتی‌اش انجام داده‌اند. ماکرون اظهار داشت اغلب این حملات سایبری از طریق خاک اوکراین صورت گرفتند.

با توجه به جنجال‌های پیش آمده درباره دخالت احتمالی روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت فرانسه نیز به مسکو هشدار داده است تا فکر دخالت و یا هرگونه سنگ‌اندازی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را از سر بیرون کند.

آیرو در سخنرانی پارلمان فرانسه گفت: پس از اتفاقاتی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افتاد، این وظیفه و مسئولیت دولت فرانسه است تا اطمینان حاصل کند روند دموکراتیک کشور در معرض تهدید قرار ندارد.

برخی تحلیلگران در فرانسه مدعی هستند روسیه از پیروزی انتخاباتی "مارین لوپن"، رهبر جبهه ملی، و سپس "فرانسوا فیون"، از حزب همبستگی برای یک جنبش مردمی، حمایت می‌کند. پیروزی هر یک از این نامزدها می‌تواند شکاف بیشتری داخل اتحادیه اروپا بوجود آورد که به نفع روسیه خواهد بود.

مقامات روسیه هنوز نسبت به هشدار دولت فرانسه واکنشی نشان نداده‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار