ترکیه برنامه‌هایش برای حمله به رقه را به آمریکا ارائه کرد

روزنامه حریت گزارش داد ترکیه روز شنبه، برای حمله به رقه 2 پیشنهاد به آمریکا ارائه کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روزنامه ترکیه‌ای "حریت" روز شنبه گزارش داد آنکارا دو برنامه پیشنهادی را برای انجام عملیات نظامی مشترک با آمریکا به منظور بیرون راندن داعش از مقر خود در شهر رقه به آمریکا ارائه داده است.

ترکیه بارها اعلام کرده است این عملیات باید به دست نیروهای محلی عربی و با حمایت نیروهای ترکیه‌ای صورت بگیرد. این در حالی است که آمریکا از گروه‌های معارض حمایت می‌کند و این مسئله، تنش‌ها در روابط واشنگتن و آنکارا را افزایش داده است. مقامات ترکیه اظهار می‌کنند برخی از این گروه‌های معارض در خاک ترکیه دست به حملات تروریستی می‌زنند.

همچنان مشخص نیست دولت دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – تسلیحات لازم را در اختیار این گروه‌های معارض خواهد گذاشت یا خیر.

روزنامه حریت به نقل از دو منبع امنیتی، گزارش داد روز جمعه، "هلوسی آکار" – رئیس ستاد کل ارتش ترکیه – و همتای آمریکایی‌اش "جوزف دانفورد" در پایگاه هوایی اینجرلیک نشستی تشکیل دادند و درباره دو برنامه پیشنهادی برای حمله به رقه با یکدیگر مشورت کردند.

این روزنامه اعلام کرد سناریوی مورد حمایت ترکیه، ورود نیروهای ویژه ترکیه و آمریکا از راه شهر مرزی "تل ابیض" – شهری که اکنون در اختیار شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد – به سوریه است. با این حال، مسافت 180 کیلومتری و زمین‌های کوهستانی موجب می‌شود احتمال انجام شدن این پیشنهاد بسیار اندک باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار