آیا ابوبکر بغدادی در عملیات شرق موصل به هلاکت رسیده است؟

منابع خبری از احتمال هلاکت ابوبکر بغدادی در بمباران هوایی شرق موصل خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نام 13 فرمانده ارشد داعش که روز یکشنبه در عملیات هوایی نیروهای عراقی در شرق موصل کشته شدند، روز دوشنبه منتشر شد؛ اما نام ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش، در میان آنها نبود. این در حالی است که هنوز اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. برخی منابع از احتمال کشته یا مجروح شدن وی در عملیات اخیر نیروهای عراقی در موصل خبر می دهند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد دست کم 64 عضو دیگر داعش نیز در این عملیات به هلاکت رسیدند. نیروهای امنیتی عراق معتقدند ابوبکر بغدادی، که نام واقعی وی ابراهیم السامرائی است، از رقه به موصل آمده بود تا برای اوضاع تروریست های داعش در این شهر چاره ای بیاندیشد و جانشینی را برای خود منصوب کند.

تاریخ آخرین پیام عمومی وی به نوامبر 2016 بازمی گردد که از عناصر داعش خواسته بود در برابر تلاش ها برای بازپس گیری موصل مقاومت کنند؛ اما تاکنون دیگر خبری از وی به دست نیامده است و احتمال دارد سرکرده داعش در عملیات هوایی روز یکشنبه در موصل به هلاکت رسیده باشد.

عملیات آزادسازی موصل، که از اواسط اکتبر آغاز شده است، همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش عراق با پیروزی در شرق این شهر به دنبال بازپس گیری قسمت غربی آن هستند.

گروه تروریستی داعش در سال 2014 با حمله وحشیانه خود به عراق توانست حدود یک سوم این کشور را تحت اشغال خود درآورد. در حال حاضر، داعش حدود یک چهارم قلمرو خود را از دست داده است. نیروهای عراقی در تلاشند ضمن آزادسازی کامل موصل، مانع بازگشت تروریست ها به سوریه شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار