ساری؛

دانستنی های ترافیکی روشی آسان برای کاهش تصادفات رانندگی

بازآموزی مقررات راهنمایی و رانندگی ، رانندگان را از تصادفات و تلفات جانی احتمالی هوشیار خواهد کرد.

دانستنی های ترافیکی روشی آسان برای کاهش تصادفات رانندگیستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به مه صحبگاهی ، بارش برف و بارندگی در محورهای مواصلاتی استان گفت: رانندگان هنگام رانندگی در طول روز و در شرایط هوای مه آلود از نور پایین استفاده شود .

وی با بیان اینکه تابلوها در آزاد راه ها آبی و در بزرگراه ها سبز رنگ است افزود: تابلوی احتیاط در زمان حادثه باید در فاصله 70 متری خود قرار گیرد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت : سبقت گرفتن برای کامیون ها و اتوبوس ها در معابر شهری و توقف بر روی خطوط شطرنجی ممنوع است و همیشه باید خالی از وسایل نقلیه باشد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : در هنگام رانندگی اگر در یک راه لغزنده قسمت عقب اتومبیل به سمت راست لغزید باید فرمان را به سمت راست چرخاند .

وی گفت: در شرایط یخ بندان ممکن است مسافت توقف تا 10 برابر افزایش یابد .

وی ترتیب اولویت علائم راهنمایی و رانندگی را شامل فرمان پلیس ، چراغ ها ، تابلوها و خط کشی ها بیان کرد و افزود : در چهار راه ها راه اصلی دارای عرض بيشتری نسبت به راه فرعی است و راه فرعی دارای تابلو ايست است.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران با بیان اینکه نحوه صحیح گرفتن فرمان با هر دو دست است گفت: فرمان باید در هنگام رانندگی از خارج به صورت ساعت 3 و 9 گرفته شود.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : میخ های زرد چشم گربه ای نیز در مسیر رفت و برگشت جاده ها و در سمت چپ مسیر دیده می شود.

وی علت تنظیم صندلی تسلط به فرمان ، پدال گاز ، ترمز ، کلاچ ، دنده و میدان دید طبیعی اعلام کرد.

وی گفت: هوای گرم باد لاستیک ها و دمای موتور اتومبیل بیشتر تاثیر می گذارد.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت : مصرف مواد مخدر در هنگام رانندگی اعتماد به نفس کاذب و کاهش هوشیاری را به همراه دارد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : وچود پشت سری مناسب خطر ناشی از آسیب گردن را در هنگام تصادف کاهش می دهد.

وی گفت : برای گردش به راست در خیابان های یک طرفه باید از 100 متر قبل از تقاطع راهنما زده و از منتها الیه سمت راست گردش انجام شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار