ساری؛

دانستنی های ترافیکی درباره پیشگیری حوادث رانندگی

رعایت نکات ایمنی و توجه به جلو در هنگام رانندگی میزان حوادث رانندگی را در خیابان های تنگ و كوچه های پیچ در پیچ کاهش می دهد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: زمانی كه پشت فرمان اتومبیل نشسته و بی خیال به پدال گاز فشار می آورید و در خیابان های تنگ و فشرده و یا كوچه های پیچ در پیچ مرتباً به سرعت خود می افزایید ، هیچ فكر كرده اید كه ممكن است چند لحظه دیگر ، چند متر بالاتر،سر یك پیچ ،ناگهان كودك شاد و سالمی در مقابل اتومبیل شما ظاهر شود و قبل از آن كه متوجه شوید، حادثه ای رخ دهد.

وی افزود: حادثه ای كه به هیچ وجه برای او،برای شما و برای پدر و مادر چشم انتظارش قابل جبران نیست.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور مازندران گفت: لحظه ای كه راحت و آسوده ، پشت فرمان مشغول صحبت و شوخی با سرنشین خودرو خود هستید ،این احساس را پیدا كرده اید كه ممكن است همین بی احتیاطی شما ، همین عدم توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی،حوادث مرگباری را به وجود آورد و چه بسا امكان دارد این رویداد خطرناك برای همسایگان ،برای نزدیكان و عزیزان خودمان بوجود آید.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: تاكنون نظایر آن فراوان دیده شده است كه برخی از رانندگان بر اثر بی احتیاطی ،كودك و جگرگوشه ی خود را زیر گرفته اند.

وی گفت: با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و مقررات ایمنی و با در نظر گرفتن مشكلات آنها را در عبور از خیابان ها و كوچه ها از لجبازی و عناد در راندن و سبقت گرفتن های بی جا پرهیز کنید.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران افزود: عده ای تصور می كنند كه در رانندگی از سابقه ، تجربه و مهارت كافی برخوردار هستند و به همین دلیل،كمتر به اطراف و جلو توجه دارند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود: اطمینان و اعتماد به تجربه و مهارت نمی تواند به هنگام وقوع حادثه پشتوانه ای محکم باشد زیرا حادثه یك باره و ناگهانی و در یک لحظه روی می دهد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.