ساری؛

داشتن استاندارد یورو4 شرط تردد خودروهای سنگین

مبنای شماره گذاری درهمه خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین برون‌شهری ودرون شهری از ابتدای فروردین سال آینده منوط به داشتن استاندارد یورو4 است.

سردارموسی امیری جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: با مصوبه دولت از فروردین سال96 خودروهای سنگینی که استانداردهای آلایندگی یورو4 را درتولید رعایت نکرده باشند، شماره گذاری نخواهند شد واز تردد آنها در جاده های برون شهری کشور جلوگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه خودروهای سنگین مسافربری درون شهری از استانداردهای یورو 4 بودند، از مهرماه امسال شماره گذاری شدند افزود: درمجموع همه خودروهای سنگین درون وبرون شهری مسافربری وباری که ازفروردین سال96 فاقد این استاندارد باشند، ازتردد آنها توسط پلیس جلوگیری خواهد شد.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا گفت : الزام پلیس به خودروهای سبک، رفتن به سمت مراحل استانداردهای یورو 5 است.

سردار امیری افزود: البته این انتظار نیز هست که به همین نسبت تولید سوخت یورو4 درکشور نیز فراهم شود که همه اینها هم امنیت بیشتر و سلامت را برای مردم به همراه خواهد داشت.

وی به روند کاهشی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی درجاده های کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی در8 ماه امسال، تصادف های منجر به فوت ناشی از تصادفات و اتفاقات رانندگی 2درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

جانشین رییس پلیس راهور ناجا افزود: کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی با همراهی مردم و تلاش شبانه‌روزی فعالان کاهش سوانح رانندگی به ثمر رسید، هر چند میزان کاهش تصادفات و آمار کشته‌شده‌ها رضایت‌بخش نیست و باید کاهش سوانح داشته باشد.

سردار امیری گفت : در مازندران وبا تلاش عوامل پلیس راه وراهنمایی و رانندگی ، میزان تلفات جاده ای امسال درمازندران حدود 10درصد کاهش داشته وازاین نظر این استان در رتبه سوم کاهش تلفات جاده ای قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای شتاب دادن به روند کاهشی تلفات جاده‌ای باید سیستم‌های هوشمند و دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات در راه‌های کشور بیشتر نصب شده و به کمک پلیس درآیند، افزود: هم‌اکنون حدود 2 هزار کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی کشور تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات هستند که باید این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.