دردیدار با گروه دینی جوانان سوریه؛

بشار اسد: اصطلاحات و مفاهیم غلط دینی باید اصلاح شود/ تا مفهوم زندگی رادرک نکنیم، قادر به فهم قرآن کریم نخواهیم بود

رئیس جمهور سوریه در دیدار با گروه دینی جوانان این کشور، بازسازی اصلاحات و اصلاح مفاهیم غلط دینی برای مقابله با افراطگرایی را وظیفه مهم این گروه عنوان کرد.

بشار اسد: اصطلاحات و مفاهیم غلط دینی باید اصلاح شود/ تا مفهوم زندگی رادرک نکنیم، قادر به فهم قرآن کریم نخواهیم بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "سانا"؛ "بشار اسد" –رئیس جمهور سوریه- در دیدار با گروه دینی جوانان این کشور متشکل از خطباء، ائمه جماعات و مبلغان تمام استان‌ها ضمن تشکر از فعالیت‌هایی که این گروه پس از گذشت یک سال از شکل گیری اش انجام داده است تصریح کرد که گروه دینی جوانان تصویری متمدنانه از میانه روی در دین اسلام را به نمایش می‌گذارد و از مهمترین وظایفی که این گروه باید انجام دهد بازسای اصطلاحات و اصلاح مفاهیم غلط، با هدف گسترش صحیح دین در مقابله با افراطگرایی است.

"بشار اسد" گفت: "جنگی که امروز ما با آن درگیر هستیم، جنگ خرد است و از این رو مهم است که اعضاء این گروه، ابزار لازم برای گفتگو و استفاده از اسلوب تحلیلی و نتیجه گیری برای اشاعه گفتمانی که از هرگونه سطحی نگری در طرح مسائل دینی به دور است، در اختیار داشته باشد. "

رئیس جمهور سوریه با تأکید بر اهمیت روشمندی در کار‌ها و ایجاد معیار‌ها با هدف ایجاد هوشیاری جمعی، افزود: "ما اگر مفهوم زندگی را درک نکنیم، نمی‌توانیم مفهوم قرآن کریم را درک کنیم و به تبع آن، نخواهیم توانست تعالیم آن را به بهترین شکل اجرایی کنیم تا فلسفه زندگی را درک کنیم. "

اعضا اهل حلب گروه دینی جوانان در این دیدار، گفته بشار اسد مبنی بر اینکه آزادسازی حلب روزگار را به تاریخ تبدیل کرد را مایه افتخار خود عنوان کردند و اهالی لاذقیه نیز از آزادی گروگان‌های این استان ابراز خشنودی کردند.

بشار اسد تأکید کرد که پس از فداکاری ارتش سوریه، پایداری اهالی حلب عامل بسیار مهمی در پیروزی بر تروریسم بود و اهالی این شهر رنج بزرگی را تحمل کردند، چراکه توطئه برنامه ریزی شده علیه آن بزرگ بود.

وی تصریح کرد هرگونه اقدامی که با آینده سوریه در ارتباط است، تنها به دست مردم سوریه خواهد بود و آن‌ها هستند که برای آن تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار