هزینه هایی که هنوز با تعرفه ها فاصله دارند/ جست و جوی ذره بینی برای یافتن پرستار

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی ایران علاوه بر بیان مشکلات ناشی از کمبود منابع در پرداخت کامل تعرفه ها، از چالشی جدید در جذب نیروی پرستاری خبر داد.

رضا پایداری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: متاسفانه به علت کمبود منابع دولت و وزارت بهداشت فاصله قیمت تمام شده خدمات در بخش درمان با تعرفه های واقعی همچنان پابرجا است. 

وی درباره شرایط کنونی نظام پرداخت تعرفه ها عنوان کرد: هزینه قیمت تمام شده به علت کمبود منابع به طور کامل پرداخت نشده و بخشی از آن باقی مانده، اتفاقی که امروز در بخش درمان مشکلات زیادی را برای ارائه دهندگان خدمت به همراه آورده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با وجود همه سختی ها، مشکلی از نظر نیروی متخصص در مراکز درمانی نداریم، تاکید کرد: در مراکزی که نیروی متخصص در رشته ای زیاد بوده آن نیروها را به بیمارستان‌های با کمبود فرستادیم که خوشبختانه با اجرای سیاست جابجایی متعادل، مساله کمبود متخصصان در همه مراکز درمانی دانشگاه حل شد. 

وی گفت: اکنون بیشترین میزان کمبودها در مراکز درمانی مربوط به کمبود بیش از بر 400 پرستار در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران است به گونه ای که بیمارستان  پیشرفته بهارستان با وجود تجهیزات به روز و نیروی متخصص از نظر تکمیل کادر پرستاری با مشکل کمبود نیرو مواجه است. 

پایداری با بیان اینکه ما حتی با ذره بین هم یک نفر پرستار آزاد پیدا نمی کنیم، ادامه داد: چندین بار پیگیر جذب نیروی جدید بوده ایم اما ظاهرا نیروی آزاد وجود ندارد، در حالیکه در صورت جذب ظرف یک تا 2 هفته پرستار را بیمه کرده و مستقیما با وی یا به واسطه شرکت جذب پرستار قرارداد همکاری عقد می شود. 

وی اظهار داشت: ما به واسطه شرکت جذب پرستار طی سه سال گذشته پرستاران زیادی را جذب کرده ایم که بر خلاف تصور اغلب پرستاران، حقوق و مزایای آنها به موقع و در اسرع وقت توسط دانشگاه پرداخت می‌شود و مشکلی هم در این مورد نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار