بزرگترین رزمایش پدافند زیستی در آستانه برگزاری/ رزمایشی که بیماریهای مشترک انسان و دام را نشانه گرفت

رییس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به موقعیت استراتژیکی استان قم، از برپایی بزرگترین رزمایش پدافند زیستی در حوزه بیماریهای مشترک انسان دام در این منطقه خبرداد.

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: مقاومت و کنترل اپیدمی و همه گیری بیماریهای مشترک انسان و دام در هر استان و منطقه یکی از مهمترین اولویت‌های ما در حوزه پدافند زیستی است.

وی با اشاره به سیاست های کلی و ابلاغی در استان‌ها گفت: بر این اساس هر یک از استانداران، فرماندهان پدافند زیستی در استان خود هستند که در این راستا در صورت بروز اتفاق یا حادثه ای در حوزه پدافند زیستی، فورا تیم های مشورتی برای طراحی آموزش و توانمندسازی به این استان‌ها فرستاده می‌شوند.

رییس سازمان پدافند غیر عامل از برگزاری دومین رزمایش پدافند زیستی برای بیماریهای انسان و دام پیش در استان قم خبر داد و تصریح کرد: از آنجا که قم قابلیت تامین دام 23 استان کشور دارد و یکی از مبادی مهم ورود دام، گوشت و فرآورده‌های گوشتی کشور است به عنوان هاب دام منطقه ای محسوب می شود که برپایی چنین رزمایشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

سردار جلالی تاکید کرد: با توجه به اینکه امکان بروز هر نوع حادثه ای در حوزه دام و بیماریهای مشترک انسان و حیوان در استانی با موقعیت استراتژیکی همچون قم دور از انتظار نیست، می‌تواند مهم ترین قطب از نظر احتمال بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام و انتقال آنها به شمار رود.  

وی اظهار داشت: رزمایش بزرگ پدافند زیستی در حوزه انسان و دام در ۱۷ و ۱۸اسفند ماه سال جاری توسط قرارگاه پدافند زیستی در قم با هدف بررسی نقایص و رفع آنها در شرایط بحران برگزار می شود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.