همدان؛

چاپ ٣٢ کتاب در ملایر

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از چاپ 32 کتاب خبر داد.

چاپ ٣٢ کتاب در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامرضا جمالی‌زاده با بیان اینکه امسال ٣٢ کتاب در انتشارات‌های «دانشگاه ملایر»، «کبریا» و «آوازه دانش» به چاپ رسیده است، گفت: پنج کتاب دیگر هم در انتشارات «کبریا» در دست انتشار است

وی با بیان اینکه امسال انتشارات «دانشگاه ملایر» ١٨ عنوان کتاب چاپ کرده است، اظهار کرد: انتشارات «کبریا» با ١٠ عنوان و انتشارات «آوازه دانش» با چاپ چهار عنوان کتاب فعالیت مطلوبی داشته است.

جمالی زاده با بیان اینکه پنج کتاب در انتشارات کبریا در دست انتشار است، تصریح کرد: با وجود اینکه سایر ناشران امسال دچار مشکلاتی بودند اما دانشگاه آزاد و ملایر نیز کتاب‌هایی در آستانه چاپ دارند که امیدواریم تا آخر سال چاپ شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بیان کرد: عمده این کتاب‌ها دانشگاهی، علمی و تحقیقی و پژوهشی است اما سایر انتشارات کتاب‌های ادبی، شعر، داستان و اجتماعی را چاپ می‌کنند.

وی با بیان اینکه عمده این کتاب‌ها از سوی نویسندگان ملایری نوشته و به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: تنها چندین مورد از کتا‌ب‌های چاپ شده از نویسندگان غیر بومی بوده که در این شهرستان منتشر شد.

جمالی‌زاده با بیان اینکه تدوین، صفحه‌آرایی و طراحی عمده کتاب‌های منتشر شده ملایر در این شهرستان انجام می‌شود، گفت: این کتاب‌ها پس از طی این مراحل در خارج از ملایر به چاپ می‌‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که در حوزه چاپ انجام می‌شود امیدواریم از سال آینده چاپخانه تجهیز شده و سایر کتاب‌ها نیز در ملایر چاپ شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در خصوص حمایت‌هایی که از نویسندگان صورت می‌گیرد، افزود: عمده حمایت‌های ما در زمینه کتاب‌های ادبیات، شعر و داستان بدین صورت است که ویرایش آنها با حمایت انجمن‌های ادبی انجام می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی ناشران را معرفی به بانک و ارائه تسهیلات عنوان کرد و گفت: اداره ارشاد نیز با خرید تعدادی از کتاب‌های چاپ شده و رایزنی با ادارات در حد توان خود برای خرید آثار نقش حمایتی خود را ایفا می‌کند.

جمالی‌زاده از تشکیل نمایشگاه برای معرفی آثار نویسندگان خبر داد و گفت: برگزاری مراسم رونمایی و جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها از دیگر برنامه‌‌های پیش رو است تا ضمن معرفی کتاب‌ها بتوان در زمینه ترویج امر مهم کتابخوانی نیز گام برداشت.

وی با اشاره به فعالیت ٦ ناشر در ملایر یادآور شد: در دهه فجر از چهار کتاب جدید منتشر شده، «نرگس» نوشته محمود جوادی از انتشارات کبریا در ملایر، مجموعه شعر «آخرین ورق» تألیف جواد غیاثوند از انتشارات مایا تهران، «سرطان را بهتر بشناسیم» با رویکرد کاربردی تألیف میثم رحمتی‌فرد و سمیرا ساعتچی از انتشارات آوازه دانش ملایر و «زراعت در سیلاخور» نوشته میثم رحمتی‌فرد و علی کردی از انتشارات آوازه دانش ملایر رونمایی شد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار